Gävlebocken is the shit!

Idag har jag vart med om något magiskt!
Klockan 16.00 stod jag, och flera hundra gävlebor samlade runt gävlebocken för att få ta del av en hejdundrande invigning!
Först var det nån grabb som klättra upp på den och höll nåt tal.
Sen...ja, sen spelades det julmusik för fulla muggar medan fyrverkerier sprakade över hela himmelen.
Det var heeeelt galet!
Dem hade "komponerat" fyrverkerierna så dem smällde i takt till musiken.
Magiskt!
Det var jätte fint!!!
Höll på i sisådär 10 minuter,  och avslutades med ett stort "stjärnfall".
Ja det vafr så vackert....går inte at förklara!
Bocken var jätte fin och STOR!
Får se om jag kan anta utmaningen om att elda upp den!
Hehe, ska göra mitt bästa;)

Efter denna magiska stund gick jag, Martin och Sofia till en indisk restaurang, vid namn Goa, där vi snörvlade i oss maten. Ja, det låter kanske inte så trevligt men jag ska förklara!
Indisk mat är ganska (!) stark, därav allt snörvlande...blev nästan till och med lite tårögd hehe!
Men det var jätte gott, mmm. Och det var så fint där.
Kändes lyxigt att äta på restaurang en söndag, men man måste unna sig, även som studerande!

Peace Out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback