Kaos i huvudet!

Nu är det snart jul, tack och lov!
Är helt snurrig i huvudet av alla förberedelser, alla samtal och all planering!
Har blvit på tok för mycket av detta denna vecka!

Igår var jag så trött av allt så jag stensomnade tjugo över åtta och vaknade halv åtta i morse!
Jag är nog lite slutkörd...
Det är ingen idé längre att sätta sig i sängen och läsa, för då somnar jag bara!
Tragiskt!

Så det ska bli vääääääldigt sköööööönt att få komma hem till falkenberg på fredag och bara vara!
Få sova i en stor säng, äta mammas underbara juskinka, träffa nära och kära, mysa, dricka glögg och få/ge bort julklappar!
Detta året har jag nog lyckats med alla mina juklklappar känns det som!
Har hittat bra, personliga saker till var och en!
Det finns väldigt bra shopping i Gävle....en mycket trevlig stad!

Idag har vi haft enmassa förberedelser inför julfikat som vår klass ska ha hand om imorgon!
Då kommer alla klasser på skolan och köper fika av oss!
Vi har bakat allting själva och pysslat å haft oss=)
Har gjort fint i vår dramasal och storstädat hela huset!
Så jag är lite mör nu...

Helgen förresten!
Just ja.
I helgen var Karro här och hälsade på!
Fredagen innnebar klassfest hemma hos Jenny med julbord och Kareoke med Glänn!
Som vanligt regerade klassen på Granliden, men denna gång var nästan hela klassen med=)
Hade en väldigt trevlig kväll med god mat och gott sällskap!

I lördags tog vi det lugnt! Hade "Bonde söker fru" -race innan vi gick ut en långpromenad!
Kvällen blev värre(!) än förväntad på en privatfest inne i Sandviken med enmassa härliga Sandviken-bor!
Kul att komma lokalbefolkningen lite mer inpå skinnet, eller vad man nu säger!
Skulle gå ut också var det tänkt, men förfesten var så rolig att vi (jag, Karro och Sofia) höll oss kvar där till halv tre, då bussen skulle gå hemmåt igen!
Hade en galet rolig kväll med Guitar Hero, goda drinkar, mycket skratt och en deal om en turkos julgran!

Söndagen började ganska tidigt med frukost och en busstur in till Gävle Centrum.
Shoppade julklappar och lite annat smått och gott!
Käkade en väldigt god bakad potatis med västkustsallad...
Sen vinkade jag och Sofia av Karro vid stationen!
Kvällen ägnades åt ingenting och sen var helgen över...

Nu är snart julen här och jag kommer hem igen!
Har varit en galen höst med många upptåg och mycket skola!
Ska bli skönt att komma ifrån det lite, behöver distans nu!

På tal om ingenting har vår lärare fått stämbandskatarr, vilket är lite komiskt!
Ja, alltså det är väldigt synd om honom, men det är kul att ha lektioner med en som inte kan prata...
Hade individuellt samtal med mina lärare i måndags också...väldigt bra!!!

Nu ska jag fixa lite grejer med Sofia....vad, får bli en hemlis....

Kramar!!!!


Kommentarer
Postat av: Frida

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR Frida!
Hoppas du får en lugn och fin jul nu efter som det verkar all stress. Har du vart snäll iår så du tror att tomten komer med en massa paket eller? Ha det fint! Kramar

2007-12-21 @ 09:31:08
Postat av: Sara Weiland

Hej min kära tomtenisse!! Hoppas att du hinner sova ut på tåget hem så att du är full av energi som vanligt sen när du kommer hem. Ska bli skojsigt på juldagen..vi kommer att rocka!! Ha nu en trevlig resa och kom hem hel! ´Längtar... Puss o kram

2007-12-21 @ 10:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback