Litteraturhelgen No.1

När denna helg är slut ska jag ge mig själv en klapp på axeln och berömma mig för att ha varit så duktig och ambitiös!
Det är nämligen så att jag har inte gjort så mycket mer denna helg förutom att läsa litteraturen som ska vara läst innan nästa termin, som faktiskt snart börjar...

Kände att jag ville komma ifatt och inte behöva ta med mig så mycket hem över jullovet!
Därför beslöt jag mig för att stanna hemma denna helg och bara ägna mig åt studier!
Har läst ut två böcker och ska snart börja på min tredje bok!
Känns väldigt bra!

Blir antagligen bara ett par böcker som behöver läsas över lovet, och det får jag väl passa på att göra när jag åker tåg (sammanlagt ca 17 h).

Nu får jag den där hemkänslan igen, nu vill jag bara hem! Ska bli så otroligt skönt att få komma hem och bli lite ompysslad, hehe! Nej men det är skönt att få träffa alla där hemma och ha lite julmys ihop med nära och kära!

Veckan som kommer blir hektisk, det är jag inställd på!

Imorgon innan skolan börjar har jag tagit på mig ansvaret, tillsammans med Ingrid och Jenny, att ha hand om en extra måndagsmix, så vi ska till Sandvikens bibliotek och leda ett dramapass med ett antal barn 0-6 år!
Vårt pass ska handla om de tre bockarna bruse...fast på ett lite annorunda sätt. Vi ska använda oss av sakteater, vilket betyder att man byter ut de "riktiga" rollfigurerna mot olika saker istället...

På tisdag ska jag ha ett sista pass i streetdans innan det är dags för uppvisningen, så det måste sitta, vilket jag tror att det kommer göra! Men det tar mycket energi att leda en sprallig grupp på tio dramapedagoger, hehe.
Fick höra att jag kanske är intressant som streetdansledare för barn här i krokarna, ska kolla upp det efter jul!
Aldrig fel att hålla dansen vid liv och dessutom tjäna några extra kronor=)

På onsdag är det dags för "Showtime" den stora showen på skolan där alla som vill får uppträda!
Det är alltså då vi ska visa upp streetdansen!

Torsdagen blir nog en helt vanlig skoldag!

Fredag är det utvärdering, sen är det helg och Karro kommer hit och hälsar på mig=)
Ska ha nån typ av klassfest på fredag hemma hos Jenny, som kommer avslutas på Granliden, hos Glenn...
Sen blir det väl lite julshopping i Gävle med Karro och god mat!

Sen är den helgen över och då är jag snart hemma, igen!
Hua, vad tiden går fort...
Nu har man snart gjort 1/4 av denna utbildning!

Kramar!!!


Kommentarer
Postat av: Sara Weiland

VAD DUKTIG DU ÄR!!! mycket beröm till dig som läser litteratur inför nästa termin!! Du bör vara stolt. Sitter hemma och skriver. Kom på massor efter att ha fått lite tips från coachen.. Satt och skrev som en galning. Nu är det snart över. Ska lämna in tenatan imorgon och sen börjar jag ny kurs..ledarskap. Ska bli roligt, tror jag. Börjar att sakna dig nu.. när kommer du hem egentligen??
Kul och kanske käna lite slantar på streeten.. hade väl passat dig perfekt. Vi höres.. jag ringer dig i veckan. Puss och kram loveli

2007-12-10 @ 10:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback