Fyra hönor och en tupp!

Hej!

Nu var det väldigt länge sedan jag uppdaterade er om mitt liv..
Detta beror dels p.g.a. att internet har varit ur funktion och att jag har haft fullt upp!

Vi hatr hållt på och arbeta med sagor nu i två veckor, vet inte om jag nämnt det innan.
Jag med i en grupp som heter "fyra hönor och en tupp" och vi har dramatiserat sagan med samma namn. En väldigt bra saga för övrigt=)

Iallafall så har vi jobbat med den och repat, repat, repat, fixat kläder/smnk/rekvisita, kontaktat skolan som vi skule til m.m. Haft fullt upp kan man säga! Tills idag...
Har nästan precis kommit hem från skolan i Hammarby, där vi var och spelade med vår höns-grupp!
30 st barn i åldrarna 3-6 fick ta del av vår underbara historia!!
Jomen, det gick faktiskt jätte bra och barnen hade skitkul..ja spelciellt efter föreställningen då vi fick upp dem på scenen och dem började gå runt med våra tupp/höns-skyltar och gapa: "Bort med tupparna"...'
Jo, man kände sig allt lite nerkörd, hehe...
Huvudsaken var att dem hade kul och det tror jag..vissa freakade som aldrig förr...
Personalen var också jätte bra och ville ha osss tillbaka för att även spela för de lite äldre!
INte fel med en extra slant till klasskassan=)

Så nu är detta över, äntligen, faktiskt...
Imorgon har vi en jobbig utvärdering framför oss och sen är det helg, igen!
Vart tar tiden vägen???

Förra helgen var fullspäckad...
Såg idol,
mös i hagen (ett annat hus),
tvättade Saras bil (vilket jag(!) var en hejjare på),
shoppade i sandviken (hehe, ja, det är inte så lätt alltid...utbudet är väl sådär...)
På lördagskvällen blev vi hembjudna til Karin, som bor i Sandviken.
Vi lagade mat ihop och hade det väääldigt trevligt=)
Efter att vi hade ätit och druckit gott så gick vi ut för att göra Sandviken city osäker...
Och ja, det gjorde vi. Gick till nåt ställe som jag inte vet vad det heter men där var mkt folk...dem sa att det bara är folk ute läningshelgen, så det var väl tur att vi lyckades pricka det!

Vi dansade natten lång och pratade med enmassa tragiska sandviken bor...usch, får man säga så?
Det finns väldigt många tragiska människor som bor här i trakterna...
Stackare...
Kom  hem vid fyra och sov nästan hela söndagen!

Denna helgen har jag besök av Martin=) Ska bli skönt att äntligen få lite vettigt sällskap hehe.
Trivs fortfarande som firren i plurret..detta måste vara världens bästa utbildning!!!

Igår var halva klassen och såg "hamlet" i regi av Lars Norén!
Jag tyckte den var skiit bra, speciellt han som spelade Hamlet...vilken stjärna=)
Dessvärre var alla gävleborgs nior på samma föreställning!
Dem satt och pratade, prasslade, harklade sig, hostade, visslade....
ja, listan kan göras lång.
Skittråkigt och framförallt dåligt att man inte kan ta hänsyn till att det sitter andra i publiken som vill se och höra(!) föreställningen! Under all kritik!
Dessutom stannade dem kvar till akt 2 med...då börjar man undra...
Så, nu fick jag spytt lite galla här med, hehe.
Låter som en tjurigt i-ande överklass dam, men ICKE!
Hehe

Lägger upp lite bilder från dagens föreställning!

Återkommer med mer info.

Tjoflöjt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback