Helgonlegender

Är precis hemkommen efter att ha vart inne i Sandviken och sett "Helgonlegender", en väldigt bra teaterföreställning med enmassa kända, grymma skådespelare=)

Hade egentligen tänkt att gå till Granliden ikväll och köra lite kareoke, men det blev kultur istället;p
Faktiskt hade jag helt glömt bort att det var redna nu som vi skulle se den....trodde det var längre fram i "schemat".

Om nån vecka ska vi se Lars Noréns sista(!) föreställning Hamlet i Gävle...ska bli väldigt spännande!
Var på teater i måndags också. "Blonderade ögonbryn", en fin liten historia om en man vid namn Sture, som blev
lämnad av Margareta...

Har blivit mycket evenemang sedan man flyttade hit..
Kanske inte så konstigt med tanke på falkenbergs minimala utbud...
Här lever kulturen, för tillfället!

Nu när jag kom hem för att kika mailen så passade jag på att gå in på tv.4:s sida för att kolla vem som åkt ur idol.
Vad ser jag då?
Jo en annons för tv4 nyheterna där det står såhär:
* Christoffer fick lämna idol
* Auvinen tog antidepressiva medel...
* Svenskt rekord av nystrand
och..
* Söderholm räddade Sandviken
SJUKT att lilla Sandviken fick vara med bland de viktigaste nyheterna just nu!
Ok ok, Sandviken är grymma på bandy, men ja trodde inte det var så stort.
Jag märkte ingenting när jag precis gick genom centrala Sandvikens tomma gator!
Man kanske skulle se bandy nån dag...

Veckan har varit bra!
Vi har haft tre gästpedagoger, varav en guru, Anita Grünbaum gästade oss denna vecka!
Anita är den som startade dramapedagogutbildninge här i Sverige (på den skola där jag går) på det glada 70-talet.
Hon var den svensk som blev den första utbildade dramapedagogen i Norden.
Snacka om status!
Hon var iallafall är superhärlig liten kvinna med många bra tankar!
Kändes väldigt smickrande att få ha henne här!!!
Dessutom kommer hon nog tillbaka, för vi vill gärna det i klassen.

En annan av våra gästpedagoger talade om jämställdhet, vilket är väldigt viktigt!
Fick mycket kött på benen där!

Igår kom en kille, Tobias f.d. elev här på skolan, och lärde ut lite om retorik, vilket var väldigt intressant!
Hitler var en mästare på det, tyvärr...
Det är viktigt det där med ögonkontakt!
Och förtroende!
Mmm, mycket spännande!

Känns som att det blev väldigt osammanhängande det här, men jag hoppas ni förstår..
I annat fall får ni väl skriva ett inlägg eller nåt;p tss

Nu ska jag läsa lite om skillnaden mellan flickor och pojkar.
Imorgon blir det storhandling på Willys (var två månader sen sist..men vi har klarat oss bra)
Annars blir det nog lugnt imorgon...
Håller på med en liten fix idé som är under rullning, men vågar inte släppa nåt om den än...
Ska bli en överraskning var det tänkt.
Får se till jul..=)
Men det kan skita sig, så ni vet...

Iallafall, får ni ha det så bra ni kan! Här är kallt, blött men fortfarande snö, tack å lov!
Så fort den förvinner kommer den igen.
Daniel, som är från Norrland är inte alls lika possitiv till snön, som jag är.
Han säger:
Vänta, vääääänta ni. I februari kommer ni inte heller vara så jävla glada över snön...
Han menar att det är snö här konstant från nu till april, typ.
Men va´fasen...det är ju bättre än regn å blåst som västkusten ideligen bidrar med!

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Sara Weiland

Tjenare gummsan!! orättvist att du har så fin snö... vi har fått lite frost bara. Skojsiga bilder från retoriken, det måste du berätta om någon gång. Är det så att ditt playstation är kvar i falkenberg?? Skulle jag kunna få låna det över helgen. Har tänkt köra lite singstar... hade varit så sjukt kul. var aslängesen.
Coolt att du ska se Norén pjäs...avundsjuk! Jag ska ialla fall se footloose med måns zelmerlöv... Puss och KRam

2007-11-14 @ 17:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback