Oleanna!

Ja, så blev det såhär sent, igen! Visserligen har jag ingen tid att passa imorgon, tror jag inte.
Det kommer hit en afrikansk grupp som ska lära ut i dans/trummor i morgon, alltså en workshop!
Får se om jag ska vara med....mår inte riktigt hundra! Är fortfarande yr och trött.

I helgen ska jag tvätta enmassa kläder+sängkläder. Jag ska städa lägenheten och SOVA, framförallt!
Har en del timmar att ta igen kan man säga....
Det är så svårt bara att gå å lägga sig om kvällarna, man har alltid saker som måste göras innan dagens slut!

I eftermiddags åkte jag+ några till in till Gävle. Vi shoppade (har köpt lite julklappar...), åt god middag på Los Sombreros och så var vi på gratisteater. Ja, vi Västerbergare har det bra! =)
Föreställningen hette Oleanna och handlade om makt.
" makt kraft, förmåga; det att kunna bestämma och styra; herravälde; mäktigt väsen"
Vem har makten?
Vad har man för rätt att göra med sin makt?
Vad händer när någon är på väg att förlora makten?

Väldigt bra pjäs, för övrigt. Fick mig verkligen att tänka till! Kommer nog ta ett tag innan jag fått smälta allt.
Den gav verkligen starka intryck.
Efter föreställningen stannade vi kvar och pratade med skådespelarna om pjäsen, vilket var väldigt intressant!

I veckan har vi haft Mats som lärare och vi har jobbat väldigt mycket praktiskt, vilket har varit superbt!
Hade en gruppredovisning som gick åt skogen, tyvärr. Gruppen fungerade inte alls bra ihop.
Blev lite missförstånd bland några blandat med överkörning och ledsamhet!
Det kan vara ganska påfrestande att arbeta i en grupp som innehåller fem väldigt starka pedagoger/ledare!
ag ska inte gå in på detaljer, för jag vill inte att någon ska bli utelämnad såhär, men det löste sig fint och slutade med en varm kram, och lite tårar!
Utbildningen börjar bli mer och mer påfrestande, tycker jag!
Vi börjar gå in på djupet hos varandra nu, och hitta många svaga sidor respektiva starka!
Jag känner mig mer hemma i min ledarroll nu och märker att jag får jätte mycket energi av att leda=)

Näste vecka ska vi börja jobba med en produktion, som vi ska spela upp för förskolebarn veckan efter...det sk abli kul! Hoppas bara att jag inte hamnar i samma grupp igen. Känner att jag vill jobba med helt andra personer denna gång! Behöver det! Dessutom hade jag inte med konflikten i gruppen att göra, vilket var skönt!

Nåt som också är väldigt skönt är att "folk" accepterar mig, även om jag är mycket yngre än de flesta. Jag känner mig inte alls mindre bra eller som att jag har mindre erfarenhe, snarareb tvärtom många ggr, vilket är ganska komiskt...
- Hur har du hunnit med så mycket? Du som bara är 21 år! Du är så mogen för din ålder. Det känns inte som att du är tio år yngre när vi pratar med varandra. När jag var 21...
Ja, sådär låter det, hehe.
Men det är jag glad för!
Något som är väldigt konstigt är att jag inte alls har några problem med att umgås/prata/diskutera med mina 10-år äldre klasskamrater...jag känner mig på samma nivå, och dem är ändå tio år äldre...
Men träffar jag någon annan som är runt 30 år så tycker jag alltid det känns som att jag är jätte ung och att den personen är gammal och tycker att jag är en liten barnrumpa...
Det är konstigt!
Har en annan uppfattning om det där nu!

Gjorde klar min mask igår! Blev nog sisådär nöjd med den, tror jag.
Hoppa jag kan göra nåt åt den när den ska målas=)

Nu ska jag sova, förlåt, nu blev det sådär långt igen...
Kram!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback