Suuuk!

Nu har det satt igång...HÖSTSJUKAN ÄR HÄR!!!
Mer än halva klassen snörvlar, hostar, nyser och yrar...inte minst jag.
Är inte alls pigg på att vara i skolan just nu..vill bara sova, i hundra år...njaee...inte riktigt!

Vaknade inatt, igen, av att plogbilen var här, igen.
En gång kl.1 och en gång vid 4. IDIOTI!!
Får det vara så här?
Jag blir gaaalen!
Första gången den var här och hälsade på genom att spänna helljusen i mitt fönster vaknade jag med ett ryck och var genomsvettig. Undrar om jag kanske har feber?

På friskvården idag stannade en drös hemma och sov...man är urtrött!

Men fint väder har vi! SNÖSNÖSNÖÖÖÖ! Vitt som snö är här och jätte vackert!
Jag har kommit in i nån snömani, och blir ledsen såfort det slutar snöa...ja, det enda positiva är ju att man sliper plogbilen då, men ändå...

Håller på med sagor denna vecka. Igår gjorde vi en helsjuk grej.
Vi hade "tapetserat" hela dramarummet med enmassa fina bilder, målningar, dikter m.m.
Mats sa åt oss att plocka ner allt. När vi gjort det sa han att vi skule göra om rummet så det blev helt oigenkännbart...
Sagt och gjort! Vi fick en halvtimma på oss. Det blev heeeelt kaotiskt. Allt möjligt bars in. Skåp, fåtäljer, bord, garderober, tyger, kläder, växter, skor, skor, skor, mattor, små hus, barnvagn, rullstol m.m.
Alla gick in för sin uppgift! Sen delades klassen in i tre grupper. Utifrån grupperna skulle vi komma överens om en historia/saga som utspelar sig på olika platser runt i rummet. Det blv liksom som små vrår/rum när vi möblerat färdigt! Efter att ha diskuterat fram en historia sa Mats åt oss att klä ut oss, använda smink, peruker m.m.
Gör om er!!!
Vår historia handlade om en gammal dam som berättade en historia från när hon var ung. Den handlade om att hon blev gravid och lämnad av sin man, som flydde iväg. Hon följde efter mannen, febrilt och hamnade bla.a i en cabaré grupp. Tillslut var det dags att föda och hon födde en bebis som redan var död. Hon fick en knäpp och blev helt psykiskt nedbruten, att hon trodde att hennes barn var levande och körde runt i det på stadens gator. Hon bodde numera på gatan och där träffade hon en man, som hon tilsist blev vän med och tillsammans startade dem ett fosterhem för hemlösa barn!
Inte en så väldigt upplyftande historia, precis, men den slutade ju bra=)
Jag spelade kvinnan, vilket var väldigt roligt och svårt. Det var längesedan man stod på scen och jag har nog aldrig riktigt spelat psykiskt sjuk innan. Väldigt givande!

På mornarna har vi två och två ur klassen hand om uppvärmningen på 20 min, för att öva på ledarskapet.
Jag och Helena hade vårt pass igår, och det gick väldigt bra! Bättre än väntat! Väldigt possitivt!
Skönt att få höra att man inte är helt värdelös, hehe. Lätt att känna sig lite sämre i en klass där alla är jätte bra ledargestalter!

Kvällarna har vi tillbringat i dramahuset och haft en liten Wokshop med Mikaela i klassen om hur man gör masker. Skiiitkul=) Dessvärre lite för pilligt för min del, för vi anvönder oss inte av gipsbindor utan av papperpåsar i minibitar! Men jag har gjort ett lager nu, vilket känns skönt! Ska försöka göra två lager till imorgonkväll!

Usch vad jag är trött nu...måste nog sova!

Jag hör av mig snart igen...
So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback