Livskvalité...

det är
att göra det man tycker om...
att skratta mycket...
att få tyckas om...
att få tycka vad man vill...
att få vara den man är!

Det är viktigt med livskvalité....det är det, men det är väldigt sällan man tänker på sånna här saker.
Det sägs att skratt förlänger livet...det tror jag på! Eller jag tror förresten det räcker att le. Le mycket...det är bra!
Om en rökare skrattar mycket måste det då betyda att han/hon kommer att leva lika länge som en "vanlig" Svensson. Ja....i och med att rökning förkortar livet och skratt förlänger...Så rökare!!! Skratta mycket!!! =)

Hur kom jag in på detta nu då?
Ack ack ack...
Jag tänkte egentligen bara skriva lite ploj här idag, men inledde så seriöst så jag nästan tror att jag har bivit religiös ,nåt...

Vi håller på å jobbar med handdockor just nu! Igår skapade vi ett huvud av gips.
Idag fick vi måla ansiktet och fixa hår...
Min från början söta lilla pojke blev helt plötsligt en tysk läderbög...Förlåt, känsliga läsare...jag tycker inte heller detta är kul, men ärlighet varar längst har jag hört...
Men jag gillar honom ändå..från början hette han Per, men nu börjar det bli Sven....ja, han har samma musch som dig, pappa=) Förlåt, hihi!
Ska försöka lägga upp en bild på honom här en annan dag!
Imorgon ska vi fixa lite kläder åt honom. Får försöka neutralisera honom lite kanske...

Annars är det bara bra, tackar som frågar;)
Solen skiner utanför mitt fönster och de gula löven fladdrar i vinden..mkt fint=)

Idag hade vi bollsport i skolan....volleyboll. Behöver inte säga så mycket, men jag är verkligen ingen hejjare på det!
Som tur var hade jag lagkamrater som fixade oss till tre segrar, i rad=) Helt värdelös var jag faktiskt inte...jag tog några poäng på mina skarpa servar;)
Har haft sportslig tur de senaste dagarna. Igår spelade jag, Frida, Sofia och Daniel badminton. Jag och Sofia vann alla matcher...idag är min högerarm helt slut....darrar såfort jag ska röra den. Kan inte ens hålla i ett glas!

Ikväll blir det byalagsjympa. Verkar som de flesta i klassen ska vara med....nice=)
Fram tills dess ska jag försöka läsa en hel del i en ny bok. Hua, vad mkt literatur!!
Fick tre tjocka häften av Gunilla idag som ska läsas...
Men det är, tack å lov, intressant!

Idag blev jag glatt överaskad med ett jätte fint kort, igen=) Tack Sture och Ann-Christin!!!
Fick precis ett samtal av lilla mormor med...hon ringde från sin mobil, hehe. Världens härligaste lilla tant=)

Nej, nu får jag väl rycka mig själv i kragen och läsa lite då...
Men ha det gott vänner, så hörs vi...

So long!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback