Maaaasunga!

Nu räknar jag timmarna....idag har jag verkligen gjort det, tragiskt!
Vill bara att tiden ska gå fort!
Om jag tänker på att det är onsdag nästa gång jag vaknar så är det bara två dagar kvar...
Jag vet inte vad det är med mig, men jag vill verkligen hem! Ska bli så skööönt!
Inte för att jag vantrivs här, snarare tvärt om!
Vill hem just nu för att få lite tid för mig själv, familjen och vännerna.
Det gör det inte bättre av alla fina brev/mail.
Längtar efter er=)
Det tragiska är bara att jag börjar bli lite stressad...
Tänk om tiden går jätte fort...att jag inte hinner med allt jag vill!

För er som inte förstår ska jag förklara.
Nu på fredag ska jag åka hem till Falkenberg.
Vi ska nämligen ha en veckas auskultation och en veckas litteraturstudier på hemmaplan=)
Alltså...detta ät en högskoleutbildning på folkhögskola och därmed får vi inte lov att ha lov!
Därav dessa två veckor hemma.

Auskultationen innebär att jag ska vara med en pedagog och observera olika barngrupper.
Ska vara med Patrik Bergman i hemmatrakterna....ska bli riktigt kul=)
Ska vara där tis-fre.
Den andra veckan ska jag hoppa in ett par  dgr på gekås å jobba lite. Passa på att träffa mina änglar=)

Men det är så mycket annat som också ska hinnas med.. men men....
Det ordnar sig!
Nog om det!

Mycket har hänt sen sist...
Jag har sjungt kareoke ihop med 14 glada klasskamrater inne på granliden i fredags....galet kul=)
Jag har vart hos frisören...mer säger jag inte;p
Jag har läst några böcker, som vanligt!
Jag ligger bra till i planeringen av litteraturstudier, vilket är riktigt skönt!
Jag har lärt mig äta dadlar, tror jag det hette...
Jag har ätit havlasagne, vilket var difust och spännande...
Jag har börjat använda mina glasögon mer....jag behöver dem verkligen, suck!
Jag har äntligen fått tag på en snygg pedalhink i rostfritt stål till toan=)
Jag har gjort en hel del andra saker med, men som jag inte orkar rabbla upp nu!

När jag var liten...mindre...yngre, brukade min pappa fråga mig varje dag efter skolan vad jag hade lärt mig den dagen...
Jag tyckte det var ganska onödigt, för man lär sig inte saker varje dag...
Men nu tror jag att jag har ändrat uppfattning.
Jag lär mig saker här varje dag, hela tiden!
Det är så mycket intressant som jag plockar upp så i slutet av veckan känns huvudet som et stor lök...eller lasagne, eller tårta...ja, lager på lager! Men problemet är det att jag varken kan/vill skala bort nåt lager.
Just nu är jag som en stor torr tvättsvamp som bara suger åt sig så mycket information jag bara kan!
I löööv it!

Lite praktisk info...
* Helgen har varit kanon....mycket sång, mycket god dryck, mycket god mat, mycket film och mycket prat!
* Dp- Tvåorna är tillbaka igen, så nu är det många dramapeddisar överallt, vilket är mkt trevligt=)
* Nu i veckan har vi börjat ett nytt block, Personlighetsutvecklande perspektiv. Väldigt intressant, men lite knepigt!
Ska jobba med de fyra olika perspektiven nu ett bra tag framöver!
* Det börjar bli mörkt ute, därav blir Frida mycket tröttare, gäsp!
* Våra "huvudlärare" Tomas och Gunilla är mina små mystomtar! Hääärliga!

Nu ska jag läsa lite, för ovanlighetens skull;p

Hörs snart igen!

"Känslor är viktiga för upplevelsen
 Upplevelsen är viktig för fantasin
 Fantasin är viktig för kreativiteten
 Kreativ pedagogik är att ge mod att formulera sig själv
 Att vara kreativ är att gå nya vägar
 Att gå nya vägar kräver mod
 Mod kräver trygghet, utan att trygghet är
 en generell förutsättning för kreativitet"


Kommentarer
Postat av: schöpf

det verka gå bra för dig haha. härliga att höra att du trivs! kramen

2007-10-16 @ 19:58:19
URL: http://metaemotion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback