Mer kött på benen!

När ska det ta slut?
Snart kommer jag väl antagligen se ut som en riktig sumobrottare med megaben...
Skämt å sido, men det är galet så mycket man lär sig hela tiden här.
Har läst ut en bok om "Flickor, pojkar och pedagoger". Har plöjt mig igenom den i helgen.
Riktigt bra bok!!! Givande som in i tusan... Mkt jag kommer ta med mig ut i arbetslivet!

Har läst väldigt mycket i helgen. Men har faktiskt hunnit med lite annat också!
I fredags var det myskväll i huset med Idol och pizza/kebabtalrik...
Dem har dessvärre inte hemkörning på Valentinos i Storvik och det tar ca 10 min att cykla dit...och det var iskallt, så jag tänkte att försöka gör väl inget.
Ringde till Valentinos och var väääääldigt trevlig!
Han jag pratade med (bagaren) förklarade att dem inte hade hemkörning och att han isåfall fick köra med sin bil och att han ville ha 50 kr för det. No no no, sa jag. 50 spänn är på tok för mkt. 30 max.
Sen fick jag prata med chefen (som vi har lärt känna lite) och han förstod vår situation, och så pratde han lite med bagaren, så kom vi/han/dem överens om att vi betalar 30 kr och chefen lägger 20 så blir allt frid å fröjd;p haha
Bagarn kom efter en stund och hade fått åka iväg från de andra pizzorna, men han var glad ändå och sa att nästa gång får vi det för 30 kr...
Så lätt var det!!! hehe

I lördags var vi i Gävle och gick på designemarknad...mkt trevligt=) Teresa i klassen ställde ut lite!
Sen gick jag och Sara på dansföreställning på kvällen! Den var jätte bra! Helt otrolig!!!

Igår var det slappdag....storstädade lägenheten och läste jätte mycket!
På kvällen blev det lite styrketräning/boxning, Annars en lugn dag!

Idag är det en ny vecka och vi ska pyssla med dockteater....spännande!

Nu måste jag äta innan vi börjar!

Kramar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback