På barnens uppdrag!!!

Hej!
Nu har jag snart läst ut den boken också, på barnens uppdrag! Mycket bra bok=)
Ska försöka plöja mig igenom en tjock bok i helgen hade  jag tänkt mig.
På lördag ska förresten jag och Sara.L in till Gävle och gå på designe marknad och sen på dansföreställningen Stop Gap. Det är fyra st dansare varav två med fuktionshinder. Ska bli väldigt spännande!
Annars blir det nog en lugn helg....till skillnad från förra.
Nej just det, det vet ju inte ni..
jag ska berätta!

I fredags hade vi mys här i huset. Hamburgare, idol och "Torkel i knipa", som för övrigt är husets guru!
För er som inte vet vem Torkel är så kan jag upplysa er om att det har kommit ut en animerad barnfilm för vuxna som handlar om Torkel och hans liv som tonåring. Felix Herngren gör alla rösterna, bara det är värt hela titten=)
Iallafall diggar vi Tokel totalt här i huset och har precis fått upp en STOR gul affisch med honom och hansgäng som pryder dörren i allrummet! Det är så fint ska ni veta=)
Dessutom har vi gjort det jättefint med affischer överalt och ljuslyktor i fönstrerna i allrummet och köket=)
Kommer nog inte kunna trivas bättre än så här!

I lördags regnade det ute, så därför blev det en slappdag som ikluderade pyamas och bok hela dagen! Lite mat och en film hann jag också med! På kvällen fick vi för oss att åka in till Gävle och kolla in kulturnatta som skull vara där. Dessvärre visade det sig (när vi kom fram) att allt var inställt p.g.a. regn, så vad skulle vi hitta på då´rå?
Jag, Martin (i klassen), Sofia, Sara +pojkvän Johan gick till "Svarte jägarn". Ett riktigt hak i centrala Gävle med mycket billig vätska=)
Sara mådde inte så bra (hon hade feber hela helgen), så hon och Johan åkte hem ganska tidigt. Men vi andra tre fortsatte att dränka sorgerna över Gävles försvunna kulturnatta;p

Nu låter det väldigt dramatiskt, men det vi gjorde var att sitta på svarte jägarn från nio på kvällen till 02.00.
Vi fick enmassa nya vänner. Jonas och Charlie bl.a. som var väldigt glada (och lättlurade) ok, ok, man ska inte lura folk, men vi kunde ju inte låta bli. Det är ju inga Gävle bor som vet vilka vi är,
Iallafall så heter jag Frida Norén. Min pappa är Lars Norén. Jag spelar just nu ett drama på folkteatern t
Tillsammans med far min. Jag är med i idol. Jag är paparazzifotograf. Jag är med i en Loréal reklam och viftar med mitt hår och jag, Martin och Sofia slåss just nu om att ta över "Ica-Stigs" roll i ICA reklamerna. Man kan väl säga såhär att Jonas var helt med på noterna och tittade storögt på oss. Men han var inte helt nykter och har säkert redan glömt allt ändå!
Tre esteter som luras med en stackars norrlänning, suck..ja, ni kan väl tänka er!
Men kul hade vi, hehe!

Efter lite incidenter på bussen (jag var inte inblandad, men mina näsdukar gick åt), skönsång av en snubbe som gjorde en egen tolkning av Mamma Mia där han sjöng:
"Mamma mia, heeer aj gou  ögään, Mamma, Hajken do you sister"
...och mycket skratt så fick vi ett mycket bra slut på en helskön kväll ute på stan=)

Söndagen var desto segare. Gick upp vid ett....läste, åt, såg på tv, åt, läste, sov.

I veckan har vi börjat med en ny lärare, Mats! Han är helskön och jobbar med "skapande verkstad" vilket ger mig kli i fingrarna. Han är världens största pysselgubbe och jag älskar det! Får pyssla hela tiden=)
Har ägnat timmar åt att sitta och skapa bilder av silkespapper och tapetklister...underbart!!!
Imorgon ska vi jobba med lera!
Ska försöka lägga upp lite nya bilder på våra skapelser..håll ut bara!

Nu ska jag sussa. Är sliten efter all träning i veckan.
Hade ett hårt streetdanspass med klassen igår! Väldigt roligt och inspirerande!
Nu vill dem att vi ska fortsätta med det=)
Får se hur mycket tid man får över bara!

Idag har vi haft friskvård. Jag gick speedad stavgång i en timma.
Ikväll har det vart "bya-lag" jympa=)

Nu ska jag sussa!

Crick, Crack, That was That!
(en fras vi kör det sista innan vi slutar varje dag. Inkl. rörelser)

* * * * * * * * * * * * * * * *
Lasse! Ja, köp, köp, köp! Den är värd varenda krona!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback