Bya laget, here I come!

Hejsan!

Tänkte precis hoppa in i duschen, men kände att jag var tvungen att uppdatera mig lite här först.
Har vart på gympa med "bya-laget" i Storvik nu ikväll.
Fick igår reda på att vi som går på skolan får gå gratis på "bya lagets" gympa pass, så självklart skulle man testa detta!
Vi var ett gäng från klassen som traska dit. Salen var full av medelålders och även äldre.
De flesta var kvinnor i 50-års åldern med lite för tighta cykelbyxor. Fanns även ett gäng herrar i äldre medelåldern (!) som det var fart på...riktigt roliga haha. Dem tyckte nog att det var kul med lite unga tjejer också, må tro!

Det var ett kul pass med musik hämtad från idol världen...darin, måns zelmerlöf, markus, danny, m.m.
Men det var roligt=) De äldre var väl lite lugnare, men vi klassen flög som vantar. Vi hoppade och studsade runt! Hade lite överskottsenergi som jag var tvungen att ta dö på!

Efter det blev det idol och pasta carbonara och nu är det dags för duschen.

Det har varit en bra vecka, än så länge!

I måndags hade vi en ny lärare, Nina, som verkar skit bra=) Ska bli kul att ha henne!

I tisdags hade vi en gästlärare hela dagen som lärde oss lek med barn och sago-lekar. Vi fick agera barn och fick sminka och klä ut oss till sjörövare. Jag var han som höll i kikarn! Vi blev nästan överfallna av Kapten blod och hans kompani, men dem vände i sista sekund, tack å lov;p Det var mkt lek som ni säkert förstod!
Jag lärde mig iallafall väldigt mycket och hade skitkul=)

Idag har vi haft en föreläsare om riskbruk...var väl ingen höjdare sådär. Hade en urful väst gjord av enmassa olika jeansbitar med blommor på ryggen. Det var väl det enda roliga med henne...;p
Nej, nu var jag faktiskt lite väl hård. Hon var väl helt OK och fick en att tänka lite, men hon gjorde bort sig lite.
Var läkare, mer behöver jag kanske inte säga...

Efter skolan hade vi lite pyssel i huset. Gjorde fina lyktor som hänger i fönstrerna nu=)
Jag målade en picasso tavla med. Stod och skvätte med penseln och drog lite här och där och kladdade, självklart med mycket känsla... ;p...men nej, jag är då ingen hejjare på att måla.

Efter det var det direkt till gympan.

Har bokat biljetter hem till jul nu..galet! Men fick dem billigt. 199 kr från gävle till fbg....inte så illa pinkat!

Nu MÅSTE jag lägga mig och läsa lite kurslitteratur! Kommer ägna hela helgen åt det!

Sleep Well, Cykelställ!
Puss

Kommentarer
Postat av: Marie

Hejsan Fridis!
var otroligt länge sedan känns det som. Låter fortfarande som att du trivs och har det roligt. men.... ja, trivs det gör du väll överallt! Snart kommer du hem. Ska bli kul att träffas.
Ha det gott!
STORA kramar Marie

2007-09-28 @ 21:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback