Kareoke med Conny, Långväga besök och Sandvikens största pizza!

Hejsan Svejsan!

Nu var det dags att uppdatera mig lite här igen!

I fredags hade vi lite mys/fest hemma hos Jenny i klassen. Hon har en lägenhet inne i Storvik, så vi var där och hade inflyttningsfest, kan man väl säga! Vi hade planer på att dra oss in till Granliden och kolla läget, men man måste betala efter kl.10, och det är det inte värt ;p så vi drog in och var där 21.59, haha! Men fick kom in, gratis=)

Egentligen skulle det vara "kareoke med Glenn" där (det är det varje fredag) men då var det istället "kareoke med Conny". Conny var en medelålders, lite småtjock ungkarl i sina bästa dagar och han sjöng som en gud!
Riktigt bra!!!

Vi spelade biljard och passade på att dricka lite billigt (innan elva är det happy hours) å sen gick jag å Sara till tågstationen, som ligger precis jämte, för att hämta Martin=)

Gick tillbaka till Granliden, spelade lite biljard och sen var det kareoke för hela slanten! Vi hade skiiiitkul=)
Vi sjöng, å sjöng, å sjöng....jag körde till och med en solo! Charlotte Nilsson, Tusen och en natt!
Hahaha. Gjorde lite duetter också.
Villket ös.
Vi drog oss hem vid två igen, väldigt belåtna. (vissa mer än andra, hehe) Om man säger som så, så är det vissa som fortfanade inte riktigt piggnat till! Jaja, sånt händer!
Men jag å Martin mådde iallafall bra igår, så vi tog bussen till Sandviken för att kolla läget där!

Skulle först och främst storhandla mat. Hittade två mattor med. Svarta, runda. Det blev bra!
Skulle luncha där inne och beställde varsin pizza. Jag tog en barnpizza, men fick in en pizza som var större än en "normal". Martins "normalpizza" var som en familjepizza och sträckte sig en decimeter runt hela den stora pizzatalriken. Galet!

Mätta blev vi, och sen var det dags för hemfärd!

När vi kom tillbaka hit igen så lagade vi mat, jag och Sara. Blev en jättegod thai/kyckling gryta (som jag faktiskt hittade på...ibland kan man;P) med ris till.

Kvällen ägnade vi + 10 till i allrummet. Kollade först på en film som heter "tokel i knipa" hahaha, sjukt rolig. Felix Herngren gör alla rösterna! Sen kollade vi på "Varannan vecka". Den också med Felix Herngren. Så nu har vi fått vår dos av honom för den här veckan!

Idag är det konstigt väder med jätte mkt sol och sen lite skurar då och då.
Hade tänkt dra ut Martin på en lång promenad, men det är så blött överallt. Ja, alltså, det består mest av skog här!

Förretsen har jag börjat beställa kurslitteraturen nu. Har handlat 6 st böcker. Det är inte billligt att vara dramapedagog inte. Men väääldigt roligt=)

Förresten vaknade vi idag av att Sara vrålade som ett lejon. Hon hade klämt tån i dörren så stortånageln inte riktigt satt fast där den skulle. Här händer grejer hela tiden...ja...

Nej, nu ska jag vara lite social igen.

Ha det gott kära vänner och bekanta och simma lugnt!

kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback