Nu blev det sent, igen!

Hejsan!

Jag försöker få in en rutin med att lägga mig lite tidigare, och på så sätt vara piggare på mornarna. Dessvärre går denna teori inte alls att följa, för min del!
Det blir alltid att vi snackar enmassa nere i allrummet, sen går man upp på sitt eget rum, fixar lite, sätter på datorn, och så är det kört.

Skulle bara kolla lite mail idag, men det blev en hel del annat med, som vanligt!
Hittade en jätte bra litteratursida med billiga studieböcker, så nu har jag beställt.

Sjukt, man har precis börjat, och redan beställt tio böcker...
Men det är säkert bra att ha!
Många är det iallafall=)

Idag har det varit en mysig dag. Har lekt mkt hela dagen och gått in lite djupare hos de olika pedagogerna. Väldigt intressant. Jag tackar gudarna för att jag gick "pedagogiskt ledarskap" på gymnasiet. Har hjälpt mig väldigt mycker allra redan! Ikväll har vi i huset haft pysselkväll. Har gjort skyltar/tavlor att pynta vårt hus/dörrar med. Jätte fint blev det! Sen var det dags för idol, nudlar och renkorv. Riktigt gott med renkorv faktiskt. Var väl lite skeptisk innan tror jag...
Annars lugn dag!

För övrigt har jag väldigt ont i kroppen idag. Tränade "capoeira" igår. Det var Michaela i klassen som körde ett hårt pass med oss.
Capoeira är en dans där man jobbar mycket med kropp och rörelser väldigt lågt. Man rör sig nere vid golvet hela tiden. Och så är man två och två. Man kan säga att man låtsas slåss/dansar ihop. Svårt men galet kul=)

Jag ska ha en streetdans pass om ett par veckor, som alla pushade mig till igår. Streetdansen har sitt ursprung i Capoeiran, så det var ganska lätt för mig att hänga med, därav tyckte de andra att jag skulle ha en streetdanspass.
Ska bli najs att göra en koregrafi snart...var ett tag sen sist...

Det händer väldigt mycket hela tiden, så det är svårt att göra en kort sammanfattning.
Men jag kan väl säga som så, att detta är skit kul!
Jag har börjat äta rejäla frukostar som inkluderar:
smörgås
2 glas juice
1 glas varm oboy
En STOR tallrik gröt med mjölk. äppelmos och mkr kanel
ägg
frukt

Avgudar frukosten här...speciellt havregrynsgröten. Inte likt mig va? haha
Ja, nåt har ju hänt;p
Men te har jag inte lyckats lära mig dricka.
Havregrynsgröt och renkorv är ju ändå ett första steg;P
Har testat på en massa knasig vegetarisk mat, som jag aldrig vågat mig på innan.
Kommer inte ihåg vad allt heter, men det smakar helt ok.
Tänker aldrig bli vegetarian, för jag älskar flamberad fläskfilé, men det är kul att testa=)

Ja, det var lite om maten!

Pratade med Carro (sthlm) i telfefon väldigt länge innan. Ska bli riktigt kul att få träffa henne igen. Hon hade planerat och bokat bord på en thaibåt å grejer...ska bli väldigt skönt att få komma iväg å träffa henne=)

Imorgon har vi friskvård (ska ha det varje vecka). Somsagt ska jag ha bollsport med enmassa grabbar. Ihuhhh.
Kan bli läskigt!!!

På torsdag ska vi ha en gästpedagog. Hon ska hålla ett föredrag om barnteori/lekteori tror jag...
Ska bli najs!

Nepp, nu måste jag hoppa i säng.

pussar&kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback