Weekend i Storstan!

Hejsan Svejsan!

Nu var det dags att skriva här igen. Var ett tag sen sist. Blir lite mer sällan när veckoslutet börjar närma sig!

Förra veckan var väldigt jobbig, vet inte om jag redan har skrivit det, men iallafall var den det.
Det var mkt diskussioner och reflektioner, vilket kan bli väldigt påfestande i långa loppet.
Håller på med ett block nu som heter "Att vara barn". Ska läsa "ett antal" böcker under detta block, så det är bara att kämpa på! Har redan läst två, vilket är sjukt...

Förra veckan bestod, i stora drag, av lek, diskussion, reflektion, sport, bollsport, basket...
Vi är en aktiv klass=)
Dessvärre lite FÖR aktiva. Jag ska förklara mig...
Vi har basket (frivilligt) med klassen varje torsdagkväll.
I torsdags var vi riktigt laddade, så laddade att en fick föras till Gävle sjukhus och en fick sitta på bänken.
Ja, alltså Fredrik trampa snett och fick till en svår stukning. Han hoppar påkryckor nu, stackarn!
Sofia fick också till nån typ av stukning, men det lugnade ner sig efter lite vila.

Våra basketmatcher är helt galna! Vi kör stenhårt från första till sista minut. Svetten rinner, det ropas, skriks, fightas, snubblas...
Vi kör utan regler, vilket betyder att det går riktigt vilt til!
Dessvärre är det för oss "små". Bara för att jag är kort, liten, snabb och enveten, så får jag alltid ta mkt skit. I förra matchen hade jag Martin (som är¨en rejäl kille) över mig i princip hela tiden. å fort jag fick bol så var det kört för mig. Det enda jag kunde göra var att trötta ut honom. Tillslut  gick det och då fick jag också chansen att plocka lite poäng=) Det är galet kul det här med basket!
Har redan blivit tradition!!!

Somsagt är vi väldigt aktiva. Har varje onsdag hälsotid, då jag "bollsportar", riktigt najs! Sen är det enmassa klasaktiviteter med! Imorgon ska Ingrid i klassen ha Cirkusträning med oss på kvällen. Ska bli häftigt!!!

I helgen tog jag en lång busstur och begav mig till hufvudstaden självt! Träffade min kära vän Karro.
Gick ut och åt gott på "thaibåten" på fredagkvällen. Återupplevde enmassa gamla minnen från thailand. (vi reste ihop där). Lördagen ägnade vi i stan, såklart. Shopade en hel del grejer, kan man säga...=)
På kvällen bar det av till en 25-års fest nånstans i sthlm. Träffade enmassa trevligt folk och dansade bugg långt in på småtimmarna!
Vaknade på söndagmorgon med lite huvudvärk, somnade om och vaknade inte igen förrän halv ett. Gick upp, åt frukost och kollade på idol ihop me Karro, Sen blev det en snabb liten shoppingtur in till Solna (Karro bor där).
Sen var det dags för hemfärd!
Hade en riktigt trevlig helg med gott sällskap=) Hoppas och tror att det snart blir en favorit i repris!!!

Idag sov jag läääänge. Börjar halv två på måndagar! Hade lektion med Gunilla idag, om barn i olika åldrar. Min grupp skulle utforska barn i 3-6-års åldern. Först fick vi ett stort papper där vi skulle skriva vad som hände när man var i den åldern,  och vad som var viktigt. Sen skulle vi göra en gestaltning. Jag fick vara en liten trotsig 4-åring som "kan fälv"(kan själv). Väldigt roligt. Mkt improvisation, tack å lov!


Efter skolan åkte jag å Frida till IKEA för att shoppa.

Fick nästan inte tag på nåt jag ville ha, uselt!!!

Ska inte åka till IKEA på mkt länge...

eller, jo, tyvärr blir det nog så, för jag fick med mig ett kuddfodral hem som var söndrigt=(

Typiskt!!!


Nu vill jag bara sova, är jättetrött efter en jobbig kväll på IKEA.
Hade köpt med mig två ganska stora  hyllor som jag fick släpat runt på.

Aldrig mer IKEA!!!!

Natti Natti!!!


Kommentarer
Postat av: Petra ridsport/Gekås

Hej Frida!
Kul att läsa din blogg. Har du någon mailadress
för jag har några bilder jag vill visa dig,
ha dé bra , sköt om dig :)Petra

2007-09-18 @ 22:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback