Zzzzzzzz

Min helg har varit väääldigt lugn.
Har haft en så lugn helg att jag nästan får panik när jag tänker på den...

Igår ägnade jag och Sara hela dagen i teaterbiblioteket. Vi turades om att läsa en bok som heter heter "Fantasi och Kreativtet i barndomen", skriven av Vygotskij. Först läste jag 20 sidor, och så sammanfattade jag den txten för Sara. Sen gjorde hon likadant. Vi blev klara ganska fort faktiskt!! Riktigt bra sätt att arbeta! Dessutom gillade jag boken. Det är ju alltid ett plus.

Sen fick jag tag på en data kunnig kille i huset jämte, som hjälpte mig få igång nätverket på denna dator! Efter många om och men så gick det tillslut. Vilken frihet att kunna sitta på rummet med datorn!

Sen blev det snabba ryck in till Storvik city. Satte oss på enn pizzeria/restaurang för att se Sverige matchen. Beställde en barnpizza som  var skit stor. VAD ÄR DET MED  PIZZORNA I NORRLAND? Har bara fått gigantiska barnpizzor när jag beställt här. Galet!!!

Matchen var ju sådär, men vi blev kvar på Valentinos (som restaurangen heter) till stängning., eller nja, en timma efter stängning för att vara exakt.  Han som hade stället vågade nog inte säga till oss, och vi var så uppe i allt snack vi hade om allt....blir lätt så...alltid...

Kom i säng halv tre och vaknade inte idag alls. Jo, vid kvart över tio. Det var verkligen skönt att få sova ut!!!
Lulla runt i lägenheten till elva, sen gick jag ner t köket och fixa frukost ihop me Sara. Sen kolla jag idol med Sven halva dagen. Kände igen flera stycken. Kul!!!

Sen bestämde jag och Sara oss för att svänga våra lurviga in till Sandviken. Måste handla mat! Gick först på rusta å kolla. Hittade en matta bl.a. Sen gick vi in på ett ställe som heter "dollar store". Det är en "billig" småpryls affär med samma saker som Ge-Kås fast med högre priser.
Men visst hittade man lite där med.

Sen var det dags för Willys. Blev väldigt mkt mat. När vi äntligen kom ut från Willys, fulllastade med varsin påse i var hand började det spöregna. F_N sa vi båda ganska ljudligt, men vad gör man?!? Efter att ha kämpat med påsarna ca 100 meter var vi blöta och trötta och bestämde oss för att ta lift. Vi skulle nämligen hem till en klasskompis på fika och inflyttningspartaj. Hon bor i Sandviken, och vin hade fått för oss att gå hem till henne, innan vi visste att det skulle regna. Ingen lift fick vi, för det kändes dumt att lifta i en rondell när ingen bil kom, så vi fortsatte gå. Regnet blev mer och mer ihålligt och starkt så tillslut, efter en bra bit beslöt vi oss för att ta sikte på ett tak. Satt under taket en stund innan vi beslöt oss för att fortsätta vår vandring. Det slutade ändå inte regna. Så vi gick, och kom tillslut fram. Det droppade ur mitt hår...var dyngsurt. Men vi blev omhändertagna. Det bjöds på enmassa gottigheter.

Lite senare beslöt vi oss för att bege oss hemmåt (med buss). Sen kom vi hem. Packade upp. Jag fastnade vid tv:n. Sen kom jag på att jag skulle pyssla lite med de grejer jag köpt innan, så jag började inreda. Hängde upp ett tyg över en v'ägg (zebra, genomskinligt,) blev skitbra=) har tänt enmassa ljus och satt på go musik. Börjar känna sig som hemma idetta rum nu. Sover som en stock gör jag. Har sovit gott varenda natt här!

Imorgon börjar en ny vecka, men också ett nytt block!!
Nu börjar allvaret kan man säga.
Detta block handlar om "Att vara barn". Ska bli jätte spännande!

Nu är det nog time for sleep.

Sköt om er där hemma!

Bamsekramar!!!


Kommentarer
Postat av: Eva Johansson

Hej Tjockis!! Hur e me dig?? Bra hoppas jag..
åste ringa dig nån dag, men komer alltid på d försent på kvällen. E ju megatrött efter skolan me ju.
Du har inte lust att dra dig ner mot Nässjö/Jönköping den 13 okt? Du skulle väl hem den 19 va? Jonas ska ifall bjuda upp kompisarna på förfest hos sig, o sen ut i Jönköping den 13. D e ju inte så långt från
Gävle till Nässjö har jag för mig. Hade vart kul=) Läste att Martin hade vart hos dig, hur går det nu när ni e så långt ifrån varann då?? Ha d toppen kompis!! Puss o snusk;)

2007-09-11 @ 15:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback