Desperat irritationsförsök!

Tror jag exploderar snart. Är så frukatsnvärt upprörd.
Idag har vi uppsatsdag vilket innefattar att vi ska vara klara med att ha valt ett ämne och också ha hittat information om detta ämne. I slutet av dagen ska jag och min grupp gå igenom med lärarna om vad vi/jag kommit fram till och så ska vi kunna köra igång med uppsatsskrivandet. Därför var datasalen till vårt förfogande (bokad) och allt skulle flyta på. Dessutom hade morgonen ingett mig hopp om att jag ska klara av uppsatsskrivandet. Jag hade dessutom hittat ett ämne som intresserade mig och var pepp på att sätta igång meddetsamma. Jag hoppade till och med över fikan för att så fort som möjligt få sätta tänderna i hur dramapedagogik kan motverka mobbning i skolan.
Men vad hände...
Jo, det började med att jag traskade iväg till datasalen och den var, låst! Sen plötsligt öppnade en man dörren och sa att datorerna skulle instaleras om i två dygn, så plötsligt fanns det inga datorer till 20 pers. Jag gick ner till biblioteket för att fånga en dator där. Det gick bra och jag satte igång. Fick snabbt tag i några uppsatser som verkade intressanta och printade ut dem. Sparade dem inte med tanke på att det var många dokument och att jag klippte och klistrade ut de stycken som var intressanta för mitt fortsatta arbete med min uppsats.
Gick upp till utskrivaren och skulle hämta mina dokument.
Vad hände...
Jo, skrivaren hade drabbats av nåt virus och stod bara och blinkade att det var fel. Den brukar krångla och jag har lärt mig hur man kann få igågn den, så jag plockade isär och kollade om det fastnat nåt papper, eller om det saknades papper m.m.
Inget hände. Den bara fortsatte blinka.

Så här sitter jag nu utan att kunna spara nåt, för datorn är skolans och jag kan ändå inte få tillgång till det jag sparar här hemma. Känns bara skittrisst och oengagerande nu. Dessutom vill man inte skriva ut 200 sidor m,ed fakta på skrivarn hemma utan tycker att skolan ska bidra med detta.
Vår grupp ska inte ses förrän och 3½ timma och jag kan inte göra någonting vettigt fram tills dess. Jag ville få detta gjort nu så jag kunde börja djupdyka lite i ämnet. Men men...

På tal om nåt roligare så hade vi inspark för ettorna, och så fick jag jag ett fadderbarn vilket känns väldigt roligt. Hon heter Evangelina och är en underbar, sprallig och glad tjej på 28 år. Henne tar jag hand om och ser till att hon har det bra. Nästan som en liten tamagochi eller ett husdjur, hehe;p
Insparken började i faddergala och slutade med speeddejting och ett sektliknanade överlämnande av klassrummet. Och så var det mingel och snacks sen, såklart!
Under dagen hade vi lekar och umgick med ettorna. Vi gick även iväg till Myre teater och besökte dem där. Fick klappat ernmassa djur och köpt lite schyssta loppisgrejer.

Nu ska jag hem till mig och läsa lite, för här gör jag inte mycket nytta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback