Lugnet efter stormen!

Nu är jag lite lugnare.
Tillslut var det dags för vår grupp att få prata med Eva, som har hand om vetenskapsteorin och uppsatseriet.
Jag fick lite mer kött på benen och har nu bestämt riktning för mitt arbete.
Jag kommer antagligen(!) skriva om Friends arbete och jämföra det med Dracon boken (drama som konflikthantering) och se vad det finns för dramapedagogiska metoder som används, hur dem används och om dem används. Ska bli spännande.
Finns även ett andra val där jag ska ta reda på hur man kan arbeta för att motverka mobbning och ha tre djupdykande intervjuer med Anita Grünbaum, Margret Lepp och Bruce Burton. (Alla verksamma inom dramapedagogik och dess förebyggande verkan mot mobbning).
Skulle vara mycket spännande det med, men just nu känns det som att jag ska göra det så smidigt som möjligt och då får det nog bli det första alternativet.

Slutade skolan för en timma sedan men gick direkt hit till biblioteket där jag sitter nu och letar info. som jag kan ha använding för i mitt kommande uppsatsarbete. Dessvärre har Friends hemsida stängt just nu. Min tur-dag!
Nej det bästa vore nog bara om jag gick hem och la mig och läste en bok. Känns som att allt går fel idag. Men man ska väl ha sånna dagar med. Nu har jag haft min, då borde det väl dröja länge till nästa...eller?


                
          VS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback