Ahah det ligger i luften...

..nånting är på gång...
Ja, det kan man verkligen säga. Känner mig lite konstig. Har haft kraftig huvudvärk all day long och känner mig disträ. Inte min typ av dag helt enkelt.

Var i stan och mellandagsreashoppade lite med mamma vilket var trevligt. Köpte med oss semlor hem...mmm, det var gott! Sen har jag bara haft en lugn hemmakväll med mami och papi. F har vart i gbg hela dagen och kollat hockey. Känns inte alls kul att sova ensam. Har blivit så van vid att ha nån jämte när man sover. Mycket trevligare att vakna ihop med någon, än själv.

Igår var jag och min fina Sara på hennes jobb på Björn Borg och hade inventering/sortering/städning/röjning av deras lager. MY GOD vad jag avundas hennes jobb med alla dessa snygga skor omkring sig. Fatta att jag hade att göra när jag gick igenom varenda låda;p Ja, det var skoj...hade skitkul faktiskt! Sara hade hand om papper/avprickning och uppstyrning medan jag klättra runt bland pallar och byggställningar och flytta kartoner. ATT jag fått armmuskler som heter duga är inget att hyckla med. Det var tungt och jobbigt men samtidigt kul att få jobba med kroppen. Dessutom älskar jag höga höjder så jag njöt av att hoppa omkring på de skrangliga pallarna högt uppe i luften. Dessvärre var det otroligt lätt att trampa snett och ramla ner i betonggolvet, men det hände aldrig, som tur var! Som belöning för hårt jobb fick jag plocka med mig några pjucks hem. Det var som himmelrinket och nu har jag världens snyggaste skor=)

Gårdagskvällen bestod av middagsbjudning. Jag och F hade bjudit hem lite folk på middag, älg/festaost biffar med ugnsgratinerade rotfrukter toppad med färsk timjan, kryddig bearnaisås och en hel drös rödvin till detta. Efterrätten bestod av vitchokladpanacotta med jordgubbar. Mmmm. Dessvärre kom gästerna tidigare än beräknat och jag kom hem senare från BB än beräknat så snälla F fixade maten som var kvar att fixa...typ allt utan panacottan. Han är grym i köket min man...Hell yeah!
Hade en trevlig kväll i gott sällskap med god mat.

Imorgon är det nytt år. Kan det vara därför jag är lite konstig i kroppen?
Det kommer bli ett hejdundrande år, det vet jag, men samtidigt är det ovisshetens år. Jag har inte en jä_la aning om vad som händer efter den 29 maj. Det är då jag är färdigutbildad dramapedagog. What to do? Ska bli enormt spännande. Jag kan inte annat än att hålla tummarna!

Nu ska jag kila iväg och krypa ner ensam i min stora kalla säng. Har redan sovit några timmar idag p.g.a huvudvärken, men hoppas kunna somna iallafall.

Ciao Ciao Italia...


Farligt gott.
Vår panacotta serverades i stora coctailglas
och inte i sånna här små snappsglas. Här ska det inte snålas inte...

Kommentarer
Postat av: susan

GOTT NYTT ÅR :DD

2009-01-02 @ 16:18:22
URL: http://tyrassusans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback