Bedtime

Jaha, så var denna dagen också snart avklarad. Nej, skämt å sido så går tiden för fort för att slösas bort. För det är inte länge man lever om man tänker på hur länge man ska vara död. Ellerhur?!?

Har haft en kanonmysig kväll här i nya lyan. Jag, Sofia och Jenny (som är de enda tre från klassen som bor i samma hus. Det bor även fyra andra här, fast från andra klasser) bestämde oss för att göra en klinisk operation av kök och allrum. Man vill ju bo fräscht och det var allt annat är fräscht när vi kom hit. Så det var spraymedel, skursvampar, trasor och mycket slit men nu glänser det som värsta ajax-reklamen och det luktar ljuvligt. Vi städade även iordning och höjde mysfaktorn med levande ljus överallt och lite pynt. Så grabbarna fick sig nog en smärre chock. Men dem tog av sig skorna iallafall, hehe. Sen lagade vi en ljuvlig middag bestående av tagliatelle (pasta) med laxsås innehållande creme frische franska örter, salt peppar och färsk spenat. Superbt! Hade lite plats kvar i magen så fick lärt mig äta vinägerchips med. Onödigt, men inte alls så tokigt. Känns kanon att bo ihop med dessa tjejer, för jag vet att vi kommer ha det toppen ihop, om ingen annan lägger krokben. Och det är ju inte omöjligt. Men jag ska ta mig sjutton försöka härda så länge jag kan. Vem vet, det kanske inte blir så farligt som jag har tänkt mig.

God Natt!

ps. Dr house är inte så pjåkig han heller. Fick upp ögonen för serien idag när Jenny "tvingade" mig att se. Dessvärre var det nog säsongsavslutning. Typiskt!.ds


Dr House himself

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback