Det är visst nån som är tillbaka...

Jaha, då har man landat igen på den norra sidan av Sverige. Begav mig iväg strax efter kl.6 imorse och kom fram 14.00. Som tur var så sov jag nästan hela resan, så den gick smärtfritt. Lektionen hade redan börjat när jag väl kom fram hit så jag skyndade mig in och så var det full rulle. Slutade skolan kl.17.00 och begav mig "hemmåt" till min nya lya. Så hela eftermiddagen/kvällen har gått åt till att göra det fint här. Hade kvar det mesta i ett förråd så jag behövde inte släpa med mig enmassa prylar och sånt vilket var skönt. Så nu är jag klar med allt. Har tännt enmassa ljus i hela rummet och ätit lite kvällsmat. Ska snart krypa ner i den minimala sängen. Är inte längre van vid "90"-sängar. Var i byn och handlade lite mat innan. Passade också på att köpa en blomma vilket piggar upp här.

Annars är jag sådär nöjd med huset här. Jag, Sofia och Jenny från klassen bor här, men i andra uppgången bor det fyra grabbar som inte alls är så skötsamma och hänsynsfulla, så det kommer nog bli att bita i. Just nu är det dessutom några läkarstudenter som bor våningen under oss i uthyrningsrummen och hon som har rummet under mig går i högklackat och är antagligen rastlös för det låter ständigt av hennes fotsteg. Orka! Nej, jag vet inte om det finns energi till att ta tag i problemen här. Jag tror jag väntar, sköter mig själv och skiter i alla andra, så får vi väl se hur länge jag står ut. Inte för att jag är den som gnäller på alla andra, men det finns gränser för vad som är ok och inte. Speciellt när man bor ihop och har kök ihop.

Ne, nu ska jag sussa!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback