Frida goes paket

Imorgon ska vi ha årets stora julshow på skolan. Självklart är man sugen på att hitta på nåt, men det får inte ta för mycket tid och inte heller bli för seriöst. Därför är det nu bestämt att jag ska vara drottning silvia i en dramaövning som avslutas i kaos. Jag kommer även vara med och inleda hela showen med att vara utklädd till ett stort paket och sjunga en paketsång med Sara, Frida och Malin. Så eftermiddagen har tillbringats i en mörk källare med papper, tejp, saxar och kartonger överallt. Tillslut blev mitt paket färdigt och det kommer hänga på mina höfter. Jag har däremot inte övat dans/sång med paketet på, så det kan nog hända lita av varje i stundens hetta.

Idag fick jag faktiskt läst en bit ur en skitbra bok om mobbning. Fick även gjort några utdrag ur texten, så kallade "citat", så min uppsats börjar bli lite mer matig.

På tal om mat gjorde jag pannkakor igår och det blev över några så dem ska snart ner i magen. Mmmm
Är ganska hungrig. Inte så konstigt kanske med tanke på att det under lunchen i skolan samtidigt var diktläsning av några tjejer från skrivarlinjen. Det handlade mycket om ond bråd död...typ, eller om depression, svarta hål, klaostrofobiska tankar, skrik, blod, tårar, ångest och desperata handlingar. Ja, det var fruktansvärt sjukt och jag satt precis jämte en högtalare. Mm, tack alla fina tankar för min matro. Svårt att svälja mat när man hör att någon skriker och gormar. Nej tacka vet jag solskenshistorier. Dessutom bestod dagens måltid av en färg och smak -lös grönsakssoppa.
Men brödet var gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback