Bandy fest i Sandviken!

Igår var jag på bandy. Min första match någonsin!
Och det var inte vilken match som helst.
SAIK-Edsbyn...derby, slutspelsmatch (tror jag det hette)

Hann med en hel del igår!
Slutade vid tolv, som vanligt på fredagar, vilket är väldigt skönt!
Sen fick jag och Sofia för oss att vi skulle trixa lite med hårfärg...
Sofia, som har mörk brunt hår fick för sig att bli blond, och jag fick för mig att göra några breda blonda slingor lite här och var i underhåret.
Dessvärre slutade det med att Sofia blev morot och mina slingor blev dovt blond/bruna.
Jag hade föreställt mig sådär blondblonda...det hade vart snyggt!
Men men vad gör man?!?

Vid fem drog vi till Sandviken och köpte en bag in box vin som vi tänkte ha och dela på i helgen och förhoppningsvis några veckor framöver...
Sen drog vi till Mange där det var lite uppladdning inför SAIK matchen (Sandviken ik eller nåt)

Fredrik, som alltid är så snäll och kör drog med hela gänget till Järnvallen där vi såg en hejdundrande match.
Vilken känsla att va på bandy!
Helt galet!
Dessutom stod vi precis jämte klacken, vilket gjorde det ännu bättre.
Matchen började skakigt med en 2-0 seger till Edsbyn, men sen blev det inte mer mål för dem.
SAIK vann med 10-3 och vi var 3628 st som hejjade fram hjältarna!
Grabbarna hade lyckats få med sig en sportbag in full av öl, vilket inte var helt fel.

Sen fortsatte festen hemma hos Fredrik med glada tillrop och hejjaklackssånger!
Vi drog sedan vidare till Mange där festen fortsatte till sent in på natten.
Hade en väldigt trevlig kväll!
Bandy var verkligen en höjdpunkt. Helt otroligt kul!
Alla står upp hela tiden, för er som inte vet, så det blir ett jäkla tryck.'
Dessutom hade klacken en sambakvartett som spela trummor och andra intstrument, så det var bra drag hela tiden!

Idag gick jag upp ganska tidigt, vid tio. Kändes skönt att vakna så tidigt.
Tänkte dra mig till träningshallen och svettas lite.
Får se hur mkt jag orkar idag!
Sen ska jag på fest till Teresa i klassen.
Hon bor i Gävle, så det ska bli kul att komma hem till henne och se hur hon har det!
Sen ska vi ut på ett ställe som har premiär idag, volym heter det.
Ska bli najs!

Är sjukt godissugen, men vet inte om jag orkar ta mig in till storvik. Ähhh, usch.
Har fått en förkärlek till Fazermint. Sååå goda! mmm

Vi höres!
Ciao Bella!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback