Four days to go...

Idag vill jag bara hem...
Det känns så fruktansvärt meningslöst att vara här just nu...
Har haft tema dag med hela skolan och tagit del av vad de gör på de andra linjerna...
Kan tyckas vara nödvändigt, men defenitivt inte nu...
Nu ska vi snart ha lov...
Skönt!

Igår hade jag namnsdag, och alla andra Fridor med, såklart.
Tack Frida. A för hälsningen! Grattis i efterskott till dig med. Snyggt namn förresten;)
Men det vart inte det enda som hände igår.
Igår började även en ny vecka i skolan.
Och igårkväll åkte jag och Sofia in till Gävle där vi åt thai-mat och kollade på bio, med två andra hehe.
Lite kusligt att sitta i en biosalong med bara två till..
Filmen var bra, inte överdrivet bra, utan bra!
Vi kom hem halv ett inatt, men hade en väldigt lyckad kväll!

Idag har vi då haft temadag och jag har bl.a. haft ett dramapass och lärt mig virka.
Vi gjorde garngraffiti och klädde lyktstolparna på skolan med färggranna "benvärmare".
Det blev väldigt fint=)
Efter skolan åkte jag in till Gävle, igen för att fixa utklädningskläder till "vilda western -festen på lördag".
Har panik över detta! Först och främst hinner jag inte fixa klädsel, för jag kommer hem lördag eftermiddag och ska iväg lördag kväll. Sen vet jag att jag kanske har saker hemma jag skulle kunna använda, men är inte helt säker på var sakerna finns...
Så nu har jag nog kommit på vad jag ska vara, köpt lite grejer och  hoppas på att det ska bli bra,
Men det känns inte helt bra...

Var också inne hos en tatuerare och kollade lite. Höll precis på att boka tid när jag frågade vad han skulle ha för det. Minst tusen spänn, haha, Kan han glömma. Så nu blev det inget bokat iallafall...
Får se när det blir av, men det dröjer nog inte så länge...

Imorgon ska vi ha praktik.
Uhh, vet inte om jag orkar. Usch, känner mig så opepp just nu.
Min kropp har nog redan gått på lov.
Förhoppningsvis ska jag väl piggna till tills imorgon.

Nu börjar snart "klass 9 a" vilket de flesta här följer. Känns som att man måste se det med tanke på vad man ska ut till själv sen. Och dessutom är det "Sveriges bästa pedagoger.." som är med...hehe
Har börjat packa lite inför hemfärden.
Suck, vad jag längtar hem.
Måste hem och koppla av, ta det lugnt. Inga måsten.

Och sen helgen när jag har kommit tillbaka hit igen så kommer Magnus och Padde och company hit...det ska bli kul! Hihi, har värsta planerna på gång! Ska bli riktigt kul att få besök av vänner hemifrån!
Man vill ju visa hur man har det här, hur man bor, vilka man umgås med.
Har ju faktiskt börjat ett ny fas i livet här, och då vill man ju ha med det bra från den förra fasen!

Kram



Såhär snygga kan lyktstolparna bli...


* * * * *
Sara!
Hej, vad kul att höra från dig! Försökte få kontakt med dig innan på msn, men förgäves!
Jag bor inte i Sandviken. Bor i storvik, och där har vi ett uteställe, kareokebaren jag berättat om.
Sandviken ligger ett par mil härifrån. Där finns lite affärer och uteställen!
Förresten köpte jag mig ett par högklackade skor idag! Dem var inte mega höga, men räckte för mig, hehe.
Har försökt gå in dem här nu ikväll!
Vi får ta en kväll nästa vecka då vi kan dricka vin och snacka skit. Kanske kan se filmen "på riktigt" då?=)
Hade vart kanoners!
Saknar dig vännen och ser fram emot att träffa dig!
Massor me kramar!!!

Kommentarer
Postat av: Sara Weiland

Tjenare..
Tog visst lite fel på geografin..men det ligger ju i närheten i alla fall..
Jag tror att du kommer att göra dig riktigt bra i ett par klackar.. !! Du om tatueraren....det lät lite dyrt men samtidigt så har dem ett grundpris lite som framkörningsavgiften på taxi.. Carin på LAcasa hon gjorde en pytteliten stjärna bakom örat och den var nog ca 1cm i diameter..500 spänn...Du funderar inte på att göra den här då?? Du kan få nummer av mig..
Lars sa igår att du och jag måste träffas..(det vet väl jag med) Men han hade en bra anledning till det.. Han sa att det liksom lyser i ögonen på er båda när ni sätter igång med era trix..!! Jag fattar inte hhur du och Martin klarar er..lArs var i Frankrike i 10 dar och jag blev nästan tokig först fast sen kändes det som att han kom och störde lite i min nya vardagsrutin... Men samtidigt var det väldigt skönt att ha honom hemma.. All heder åt er som klarar det!! Puss och kram...Vi ses snart kompis!!

2008-02-22 @ 09:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback