Nybadad i snö...

Jag, Sofia och Daniel har haft några vilda timmar inne på badhuset i Sandviken nu i eftermiddag.
Hua, vad trött man blir av att bada.
Jag körde lite gym med innan  och motionsimmade.
Man får ju passa på när man ändå är där!
Vi åkte ruschbanor, höll på att drunkna av de höga vågorna (våg-maskin), badade bubbel, åkte runt i strömmarna och hade det allmänt trevligt....eller galet. Jo, vi blev som barn på nytt!

Ikväll är det tänkt att vi ska ha en  mysig hemmakväll med räkor och let´s dance...
Men fick precis ett sms av Signe där hon hälsade oss välkomna hem till henne på förfest.
Dem ska dra till Granlien sen...
Man blir klart lite sugen...
Suck, det går inte att festa bort hela helgerna.
Men ma är ju bara studerande en gång....eller...

Veckan har varit bra, precis i mitt tycke!
Idag hade jag, Sofia och Ingrig vår redovsining om Maria Montessori.
Har aldrig fått så mkt cred/beröm innan.....någonsin!
Helt otroligt vad folk var imponerade.
Jag förstår egentligen inte varför.
OK, att vi hade en väldigt bra redovisning där vi använde oss av våra pedagogiska verktyg.
Vi gjorde redovisningen med månag olika inslag.
Vi spelade upp en bit ur hennes liv som en teater, en bit läste jag som en saga, en bit spelade vi upp som barn och hur det går till på en montessori förskola, och en bit hade vi pos/neg frågeställningar om pedagogiken.
OK ok, vi fick med väldigt många olika bitar och kunde på så sätt trollbinda de andra, men jag ser det som ganska självklart.
De flesta körde den "gamla hederliga" redovisningen vid en tavla typ.
Fast i roll, självklart;p

Den bästa redovisningen någonsin...
Otroligt genomtänkt...
Roligt/intressant...
Trollbindande..
Skitroligt...
Exemplariskt...
Pedagogiskt...
m.m. m.m.

Blev varm i hela kroppen av alla fina ord.
Det behövdes verkligen=)
Tack!!!


Fick precis ett meddelande om att Sofia tror att hon har spräckt trumhinnan.
Får nog kila iväg och kolla detta...

So long!
Tschüss


Min underbara Mormor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback