Rödvin och VIP i Gävle!

Ja, så var helgen över igen!
Denna gång får jag ändå säga att det är ganska skönt att helgen har gått fort!
Jo, faktiskt vill jag att tiden ska gå fort nu...
Känner verkligen att jag behöver komma hem till Falkenberg snart.
Det är snart åtta veckor sedan man träffade alla, inkl. Martin.
Känns som evigheter!
På lördag bär det av hemmåt igen!
Då blir det 25-års partaj med vilda wetsern tema...
Skulle bli glad för tips till utklädning!!!

Helgen har varit väldigt bra!
Det var längesedan jag hade en så bra helg!
I fredags var vi på bandyn, men det har jag ju redan berättat om.

Igår hade jag en bra dag!
Tog en springtur ner till byn i rekordfart, vilket gjorde mig ännu mer peppad på att dra med springskorna hit efter hemmabesöket. Har kvar dem i fbg.
Ska ta med mina steppskor med.
Och ett par fin skor.
Har bestämt mig för att träna på att gå i klackar nu!
Det är dags för det!
Behöver de centimetrarna om man säger så;) hehe

Jag och Sofia drog in till Gävle vid sjutiden.
Vi var bjudna hem till Theresa på förfest!
Hon bor i en trea i centrala gävle ihop med sin pojkvän Jimmy.
Dem hade det jätte fint!
Helt underbar lägenhet!
Allt var inrett in i minsta detalj...
Väldigt teatraliskt. Greta Garbo överallt!
Båda är konstnärer, så det är mycet målningar på fondväggar och sånna grejer.
Galet snyggt!
Vi satt hemma hos henne och drack vin och pratade en bra stund innan det var dags för utgång.
Vi skulle gå till ett ställe som heter Volym och som hade premiär igår.
Jimmy skulle spela där också, DJ:a, så det var nog därför vi hamnade där.
När vi kom dit var det lång kö.
Vi köade ett bra tag, Teresa lacka ur, ringde Jimmy och det resulterade i att vi blev insläppta och dessutom fick gå in gratis! Not bad at all=)

Gillade verkligen stället. Riktigt go musik och skön stil.
Väldigt blandat med folk i alla åldrar och med olika stilar, vilket var väldigt roligt!
DJ:sen eller vad man säger bestod av medlemmar i lokala framgångsrika band, så därav jobbade Jimmy den kvällen, och därav var det också skön musik!
Kom hem och kröp till kojs vid halv fyra tiden...

Idag har det varit en väldigt lugn dag!
Jag har läst "uppsatsens mystik" en handledningsbok om att skriva uppsats inom vetenskapsteori, suck!
Sen var jag och Sofia ute och gick en låååååångpromenad. Över en mil!
Gick genom hela skogen och över till enmassa åkrar. Hälsade på enmassa hästar.
Vi var hemma igen när det precis hade börjat skymma.
Härligt!
Här är så fint väder nu med sol och uppehåll...kallt men ingen snö, tack och lov!
Ikväll har jag suttit nere i allrummet med Sara och kollat på "Honey".
Underbar film!
Jag kan nog se den hundra gånger och ändå bli tårögd på slutet..hua.
Det värsta är att det kliar i benen och att jag känner att jag måste ta tag i streeten igen...
Men det är ju inte så lätt...inte nu iallafall...

Nej, nu ska jag läsa ett par kapitel till innan det är dags för sängen!
Sleep Well!


Greta Garbo
, fantastiskt vacker!

Kommentarer
Postat av: Frida Andersson

Grattis på namnsdagen Frida! Hoppas allt är väl med dig och att du får en underbar namnsdag :) Kram!

2008-02-18 @ 09:51:29
Postat av: Sara Weiland

Hej min kortis!! på tal om högklackade skor så var jag på kurs när jag var i stockholm.. High Hells school..döm av min förvåning när föreläsaren/instruktören var en 26 årig kille från brasilien!!!! Men han kunde gå i klackar det är en sak som är säker. Hade en kanonhelg i stockholm, var riktigt roligt och lyxigt. Ska bli kul att du kommer hem snart. Synd att du ska på 25 års kalas annars kunde du och martin hänga med ut på bonnkalas/Inflyttningsfest, Erik har flyttat in i ett hus i Himle. Hade det öppnat en krog i sandviken?? Har inte ni bara konsum typ?? och en skoaffär?
Massa kramar till dig, Längtar efter en partykvall nu när du gett rödvinet en chans..min hylla är alldeles för full med flaskor...

2008-02-19 @ 16:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback