Sharaf Hjältar & rosa mjölkdrinkar!

Har långledigt nu med helg från tors-sön, vilket är riktgit skönt!
Så då får man ju passa på att göra nåt.
Därför var vi på elektra show igår inne i Gävle där vi också deltog i ett seminarie!
En dag jag sent kommer glömma...

Det började med att vi (frivilga från klassen) åkte in til gävle halv tolv.
Klockan ett började seminariet.
Det var ett seminarie där man diskuterade och pratade om kulturskillnader och den stora skräcken för skillnader.
Det var en man där, Mikael Kurkiala, kulturantropolog vid Uppsala universitet, som pratade om det moderna samhällets kris i kulturfrågor.
Väldigt intressant och humoristiskt!

Sen var det lite turkisk musik framförd av en av skådespelarna i elektra show.

Efter musiken klev det upp en 20-årig grabb på scen , Leo Razzak.
Grabben med världens största leende och karisma som kan rädda världen.
Han berättade om ett projekt, Sharaf Hjältar som han är projektledare för!
Det är en grupp med killar som kommer från patriarkala strukturer och som arbetar huvudsakligen med förebyggande attitydförändring.
Det låter jätte konstigt, men jag vet inte hur jags ka förklara.
Dem gör ett jäkla bra jobb iallafall!
Hörde att Leo är med i tv-stjärnan nu med och tävlar om att bli programledare.
Han var visst uttagen bland de tio bästa, kul=)

På kvällen såg vi föreställningen Elektra show, vilket var en upplevelse jag kommer att ta med mig i hjärtan, och hjärnan...

Efter föreställningen drog vi till SvarteJägaren och sällskapade!
Jag drack supergoda rosa mjölkdrinkar och kände mig som en prinsessa;p
Hehe
Sen gick vi vidare till heartbreak där vi dansade natten lång.
Kom i säng vid fyra då gatlyktorna tändes igen, rakt in i mitt rum.
Hatar att sova i ett upplyst rum.
Tror dem sparar på elen här för mellan 00.00-04.00 är gatlyktorna släckta utanför.

Idag har jag sovit allt för länge, ätit alltför mkt godis och haft alltför mkt överskottenergi.
Gick en promenad till byn och köpte kvällsmat.
Vi gjorde kycklingenchiladas, mumma!
Sen har vi vräkt i oss godis, kollat på melodifestivalen, pratat sims-språk, asgarvat...
Ja, en sjukt rolig kväll med Frida, Frida och Sofia=)
För er som inte vet vad sims är så är det ett datorspel där man kan bilda olika människor/familjer och så ska man fixa boende och grejer till dem.
Spelade det när jag var yngre, men Frida håller nog fortf. på., hon är ju fortf. ung;p
Hehe, ett år yngre!
Iallafall pratar dem på ett visst sätt där vilket är väldigt kul att härma.
Så det har vi ägnat några timmar till...
Ja, va gör man inte en lördagkväll i Storvik?!

Nu ska jag sussa gott och drömma om hundvalpar och rosa mjölkdrinkar!
Tschüss!

 +  = Fridas Dröm

Kommentarer
Postat av: therese

Heeej kompis!! jaså, åh, vad kul med vågbassäng! vi har faktiskt planer på att dra till jkpg stora badhus, massa sånna skojiga rutchkanor o trams, men kul=) japp, här tränas det! nu jäklar!! fast idag fick jag strunta i det, på tok för mycket plugg som också måste hinnas med! men s¨å är det ju ibland=) hur går det för dej? Vilka fina rosa drinkar, dom såg riktigt riktigt goa ut=) mumma!! ska du hem över påsk då? själv har jag inte bestämt mej, men nja, kanske måste hem o äta lite ägg=) vi har ju inga lov...det e lite synd! ha det fint kompis!!! KRAAM

2008-02-13 @ 19:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback