WWEEEEEEEOOOOOOO!

Igårkväll var jag duktig! Jag hade bäddat ner mig med en bok som skulle vara utläst tills idag.
När klockan var strax innan elva blev jag klar med boken och skulle precis släcka lampan...
WWWWWWWWEEEEEEEEEOOOOOOOOWWEEEEEEOOOOOOO, vad in i.....
Dem kan väl ändå inte ha brandövning mitt i natten tänkte jag, sen plötsligt kom jag på, SHIT, det kanske brinner!!!
Jag upp, på med en tröja, ut ur rummet, springer ner i hallen iklädd pyamasbyxor och tjock tröja.
Möts av de andra i huset som inte heller förstår nåt...
Sen kommer en ner (ska inte näman namn hehe)..."Jag skulle bara blåsa ut mina ljus.."
En lättnades suck, ingen brand, tack å lov!
Problemet är bara det att vi har ett direktlarm till brandkåren i Sandviken...
Så, ja, dem kom ju. 6 grabbar i full mondun...vi stod bara ute och asgarva.
De andra i husen jämte började komma ut och kolla., larmet låter inte så lite...
Sen var det lite svårt att somna!
Ja, men det var en trevlig upplevelse...
Det visade sig dessutom att "ledaren" för brandmannagänget var en man som vi träffade på granliden i fredgas.
Han hade vart ganska på lyset och inlett flera intressanta(!) samtal ihop med folk från vår skara.
Blev nog lite pinsamt för honom när han såg oss..."hehe, men hej, hehe.."


Idag har vi arbetat med kultur och invandring inom barnomsorgen.
Väldigt intressant och givande.
Många bra samtal!
Och så håller vi på en del med gruppen och gruppklimatet, vilket kan vara väldigt påfrestande för många.
Lektionen slutade i en konstig stämning som utmynnades i en långpromenad och en timma på gymmet.
Var helt slut när jag gymmade idag. Kändes som att jag inte hade någon ork!
Kanske har kört lite för hårt med bänkpressen denna vecka;p

Nej, nu ska jag lägga mig och läsa, vilken bok vet jag inte än!
Har kommit ifatt nu med det jag behöver ha läst, så ska läsa nåt från höstterminen tänkte jag!
Ta upp lite gamla minnen och sätta i rullning igen!

Good Night!


Ooops!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback