Äntligen en utmaning!

Äntligen, Äntligen, Äntligen!
Nu börjar det kännas att man lever!
Detta gillar jag!

Denna vecka har vi jobbat med process drama, vilket innebär att du som ledare berättar en historia utifrån en roll.
Gruppen blir till de rolllerna som finns i historien och så byggs dramat upp.
Lite svårtförklareligt, men det är väldigt spännande!
Det är som att man är med i historier hela dagarna som man lever sig in i så mkt att man tillslut tror att det är på riktigt.
Hittils har vi lärt oss hur man gör och vår lärare har satt igång historier.
Men i eftermiddags blev vi indelade i grupper och ombedda att göra ett sånt pass, alldeles själva, som vi ska leda resten av klassen i imorgon.

Kändes skit läskigt samtidigt som det skulle bli väldigt roligt.
Vi var 5 st med starka viljor och hög social nivå...(*harkel*)
Efter en hel del planering, funderingar, samtal hit och dit, beslut, tvivel m.m. kom vi tillslut fram till målet!
Vi blev färdiga precis innan lektionen tog slut, vilket var skönt. Många håller fortfarande på att planera sina spel.
Kändes verkligen som att någonting hände när vi höll på med detta.
Blev en rejäl utmaning!
Skönt att det gick bra att sammarbeta i gruppen med. Var lite orolig för detta innan...
Kan vara väldigt svårt när man är 5st blivande ledare med staka åsikter!
Själv var jag som en stridsmaskin idag. Körde på som aldrig förr.
Blev nog lite väl uppgiftsorienterad.

Ska gå och träna sen tänkte jag, så jag blir av med dagens sista energi.
Skulle egentligen vart på byalagasjympan igår, men blev dålig.
Fick otroligt ont i magen och mådde allmänt kasst.
Men det är mycket bättre idag!=)

Måste packa ikväll med. Åker till Sthlm imorgon för att träffa min going Karro!
Ska bli jätte roligt att komma och hälsa på henne!
Det är väldigt många som åker härifrån nu till helgen, så det är skönt att inte bli kvar här, känner jag!

Undrar hur Mamma och Pappa har det i Arguineguin. Dem ligger säkert och solar hela dagarna!
Idag var här sol i 30 min, under tiden vi hade rast. Så jag tog en madrass och la mig på golvet, precis i solstrimman. Såg till att ha solen rätt i ögonen. Låg så i en halvtimma och drömde mig bort. UNDERBART! 

Time to go!
Kramar!

image171
Åhhhh, snorkling i Thailand...


Kommentarer
Postat av: sture sallander

Ha det så trevligt i stockholm.
vi åker ned och hälsar på mamma o pappa,
så vi kan säga att Du har det bra
Jag gör dom sista minuterna före två veckors ledigt i värmen
kramar från oss båda

2008-01-18 @ 13:59:05
Postat av: Sara

Tjabba kompis!! ligger i sängen och funderar på varför detärså ljust ute, klockan är trots allt 23.06-... misstänker att månen spökar inatt. Höll på att slå halvt ihjäl mig när jag skulle mata kaninerna innan..jag säger bara att det var fruktansvärt halt på altanaen. LAMMEN har kommit, i alla fall hos Johanna, Var och hälsade på dem idag och igår. Dem är sååå sööta så det finns inte. Men det finns en som är lite dålig, hon får igen mat så jag matade henne med flaska idag och fick krama henne i typ 2 timmar så att hon blev varm. Nu har hon fått en sån där röd värmelampa som grisar har så att hon kan ligga under den och bli varm, Jag hoppas att hon piggnar till och klarar sig. Men alla de andra 10 lammen som hittils har kommit är pigga som attan. En heter Börje, han är söt och har lite hängöron, hans syster Nils(!!) hoppar mycket och gillar att springa runt. Jag och Lars tog med oss Axel igår och han stod och sa Bä hela tiden. Helt fachinerad. Nu är det bara 90 får till som ska lamma. Snacka om att det kommer bli många söta lamm denna våren!! tror nog att du kan hinna se några bebisar om du vill... Vi hade med lite sol idag, en liten stund på förmiddagen och en liten på eftermiddagen. Skit vad längesen det var man såg blå himmel.. Har börjat svenskan nu och vi har en filosofilärare... Han är lite konstig men vi får väl se vart det bär hän. Nu ska jag lägga mig, Lars sover redan. Puss på dig gumman!!

2008-01-21 @ 23:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback