Back in business!

Då var man hemma i Storvik igen!
Gav mig iväg 11.20 i förmiddags och landade här halv åtta på kvällen!
Resan gick väldigt smärtfritt och för ovanlighetens skull, snabbt!

Slog följe med Sara från gbg och Sofia från sthlm, så det var skönt!
När vi kom hem till huset var Daniel redan här, så hela gänget är samlat!
Packade upp mina saker, kokade lite nudlar och satte mig framför tv:noch såg hockeyn....VILKEN MATCH!
Synd bara att det gick som det gick! Men jag är så impad, Herre, vissa är bara 16 år! Helt galet!
Stor eloge till VM-hjältarna!

De andra skulle se en film nu, men jag är helt slut och måste krypa till kojs snart!
Imorgon kanske(!) det blir en sväng in till Gävle, kanske, ifall jag orkar!
I annat fall blir det läsning och städning av lägenheten! Här är väldigt dammigt!
Mina blommor har dött, suck, men vad gör man? Inte kan man ta med sig dem på tåget?
Hoppas jag kan ge dem nytt liv, men det ser dessvärre hopplöst ut!

På vägen mellan sthlm-gävle satt jag vid ett bord tillsammans med mamma+pappa+barn.
Barnet var en liten flicka på några år som var hel go´.
Vi busade och "biipa" på varandra (sådär när man ska kittlas genom att peta med ett finger på magen), ja ni fattar!
Iallafall sa hennes pappa att hon skulle åka långt. Då frågade jag henne vart hon skulle åka...
-Thailand, sa den lila flickan!
-Oj! Nu är jag väääldigt avundsjuk på dig, sa jag.
Flickan skrattade och såg nöjd ut!
Var hon tvungen att säga just Thailand? GAH! Blir helt galen av att alla åker dit. Och så är jag här, i gråa, kalla Sverige! Vet ni vad man får en restresa till Thailand för just nu? 3000kr/ två veckor inkl. hotell. SJUKT!
Nej, nu ska jag sluta ältandet, ingen blir lyckligare av det!

Nu ska jag fixa det sista i min lilla lya innan det är sängdags!

Sleep Well Cykelställ!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback