Beanbags is the shit!

Hejsan Svejsan!

Nu var det ett tag sedan jag skrev....och jag lovade på att bli bättre på att skriva....
Så bra gick det;p
Nej, ärligt talat så ska jag ta mig i kragen och verkligen försöka bli bättre på att uppdatera mig om mitt liv!


Ska dessutom bli bättre på att lägga mig innan klockan slår tolv och sluta sitta vid datorn och fördriva tiden åt helt fel saker.
Jag behöver läsa...måste ta igen lite böcker som bara ligger och samlar damm...
Nja, så illa är det vä kanske inte, men nästan.
Sen kanske det är så att jag själv har så höga ambitioner och lite väl hög ribba med en hög prestationsnivå.
Mycket högt, så att säga!
Jag vill ha läsa ALLA böcker, och gärna mer än en gång/ bok, vilket kanske inte är så lätt just nu.
Men va fasiken ska man göra när man har läst en bok och sen kommer man på att tankarna har varit någon helt annanstans. Typ i Thailand...
Jaja, jag vet, jag måste sluta älta om det där landet "far far away..."
Men det är inte lätt att hålla tankarna tillbaka när man saknar någon så frukatsnvärt mycket.
Har aldrig kännt så starkt för ett land förut.
Kanske skulle man flytta dit och predika dramapedagogik där... Njaaaaeeee, blir nog svårt!

Iallafall, kort summering av helgen:

Lördag: Lugn dag, gå runt i pyamas hela dagen-dag. Tränade styrketräning och sprang lite.
Kvällen: CRAAAAZY! Hamnade på en grym privatfest i Sandviken där alla var på topp. Natten slutade i bönkrig med en trasig Beanbag, vilket är det sjukaste jag någonsin varit med om. Men också det roligaste! =)

Söndag: Kom hem från festen halv tre på söndag eftermiddag...Var tvugna att städa upp alla tusentals bönor.
Men det var det värt!  Skulle sett SAIK-Villa (bandy) men det sket sig i det blå skåpet i nalle rummet, som vi brukar säga. Vi var helt enkelt för trötta. Så  det blev att man sov bort den dagen och kvällen ägnades åt...inget vettigt!

Skolveckan har börjat...bra....
Jag har blvit förbannad och kännt blodet rusa i ådrorna två ggr under två dagar.
Låt mig förklara mig...
Igår hade vi Vetenskapsteori. Och som den praktiskt lagda människa jag är, så blev jag lite frustrerad över min saknad av förståelse för all vetenskap och kände att hela grejen var oväsentlig.
Så här i efterhand känner jag att det var väldigt intressant. Nu när det har lagt sig, hehe.
Nej men lektionen slutade i ett AHAAAAA; nu förstår jag, vilket var en jäääääkla tur!

Idag har vi jobbat med, ja skit samma, det är så svårt att förklara.
Men i vilket fall som helst så har det vart väldigt roligt! Blev barn på nytt!
Och så fick jag en hund också...
Ja, alltså inte på riktigt, tyvärr!
Hade knappt två timmars paus  efter skolan, sen var det en frivillig kurs om Hjärt och Lung-räddning.
En kvinna från Röda korset kom och hälsade på oss (vi hade beställt hit henne) och visade/ berättade om hur man kan rädda liv! Fick öva på dockor, vilket var väldigt givande! Hade tre timmar idag och ska ha tre timmar  med henne om en vecka igen! Ser fram emot detta!

Så, nu måste jag krypa till kojs och läsa sista kapitlet inför morgondagens literaturgrupp!
Hoppas allt är bra med er!

So Long!
Puss

ps. Sara, tack för dina inlägg om allt mellan himmel och jord. Dem värmer i norrlandskylan!
Rock´n´roll kryddan verkar komma till sin rätt! Har fått fler bud av den..bra reklam du gör, hehe=)
Jag såg inte Let´s Dance i fredags, tyvärr. Bara snabbreprisen. Bonden var galet het. Hade jag aldrig trott.
Kenny måste jag missat helt! Får at igen det!
Hoppas allt är bra med dig vännen!
Bamsekramar!

   
Så här kan det gå till när alla är på fest/bus-humör...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback