Carl-Einar Häckner i Högbo!

Nu har en helg gått, igen!
Och en ny vecka har börjat, igen!
Tiden går alltid så fort när man är här.
Antagligen beror det väl på det fullspäckade schemat.
Men ändå....lite konstigt är det!

Helgen tillbringade jag i hufvudstadten Sthlm, där jag hälsade på min kära vän Karoline.
Visiten började bra med shopping på Åhléns (halva rea-priset, lite för bra för att vara sant), sen åkte vi till Söder för att äta mat på Koh Phangan. Koh Phangan är en thai-restaurang som verkligen ger en känsla av Thailand.
Först när vi kom dit fick vi reda på att det var en vänte tid på minst 1, 5 h.
Men vad gjorde det? Vi tog en dricka i baren och slog oss ner på varsin träpall.
Det var helt underbart att vara där, för det kädes verkligen som att man var i Thailand, på riktigt.
Allt, och då menar jag verkligen ALLT, var utsmyckat in i minsta detalj!
Toaletterna var som i thailand (ja, inte hål,i golvet, förstås), Väggarna var klädda med kapsyler och golven med, och alla grejer var sp välgjorda.
I taket var det grenar och kvistar, och blad, och fåglar, och ödlor, och så var det till och med ljud av Geckos och de högljudda thai-grodorna. Helt galet!!!

När vi väl fick bord blev vi placerade under ett träd på varsin vinglig hög bar stol (stolen var i trrä och inbygd i marken så man kunde vingla på den utan att den gick sönder, det var alltså meningen). Bredvid oss satt en familj intryckt i en tuk tuk. Maten var fantastisk, dessutom. Även om det var själva känslan som gav mig det starkaste intrycket av besöket. Efter maten blev det plötsligt svart i lokalen. Man hörde buller och åskan slog ner lite då och  då (lampor som blinkade i taket) det började också regna(det rann vatten utmed väggarna och i taket)
Känslan efter det besöket kommer jag bära med mig länge!
Men jag vet inte om det egentligen var så bra för mig att haman där...
Nu längtar jag ju bara ännu mer tillbaka till Thailand!


Lördagen började tidigt med en frukostbjudning hemma hos Karros syster Karin.
Nybakta frallor, enmassa gott pålägg, en frukttakrik som hette duga och en god nybakt bulle blev en  bra start på dagen. Shoppade dela dagen och gjorde enmassa kloka fynd!
När vi kom hem till Karros lya var vi så trötta och så var vädret katastrof med orkan (nästan) och regn, så vi beslöt oss för att stanna hemma. Räkor, ost, bröd, sällskapspel och trevligt sällskap avslutade kvällen som blev till sen natt och inte sömn förrän vid halv fyra!

På söndagen tog vi en tur till Universitetet. Jag skulle låna en bok, men det fick jag inte. DÅLIGT!
Åkte till Täby-centrum och shoppade lite. Sen åkte vi hem och hälsade på Karros mormor och morfar. Två super sköna gamlingar som ville proppa i mig hela ALADIN-asken. Jag fick till och med med mig en påse med choklad som jag skulle ha med mig på den långa resan hem. Sötingar!
Kom hem vid elva söndag kväll.
SAMMANFATTNING: En lyckad helg tillsammans med härliga människor och mycket skratt!

Orkar inte berätta om dagen, men det var en väldigt bra dag i skolan, men också väldigt jobbig. Var med om ett rån, fast inte på riktigt, fast det kändes som om det var på riktigt. Blev skit rädd. Är fortfarande lite skakis!

Ikväll åkte jag, Sofia, Daniel och Frida in till Hofors. Där såg vi Carl-Einar Häckner uppträda med sin show "Pusseldrömmar".
Han är ruskigt bra, och ruskigt rolig!=)
Fridas syster jobbar som tekniker åt honom så hon var där och jobbade. Vi stannade kvar i salongen efter föreställningen och snackade med henne. Då kom C-E H in och var skit sur för att han inte hade fått någon smörgås i pausen. Sen gnällde han på nåt annat. Tillslut gick vi därifrån lite försynt.
Kändes tråkigt att man fick se den sidan av honom. Jag kan förstå att han blir skit sur över sånt men synd att vi fick se honom sån. Inte riktigt vad ma hade räknat med....
Showen var iallafall kanon! Riktig feel good show!

Nu är det sov dags!
Ska bli gaket skönt att få sova, igen....
Puss



cehduva
Pusseldrömmar


Kommentarer
Postat av: Sara

Aloha!! Grymt häftigt med thairesturangen.. jag längtar också tillbaka. Fick frågan om att föja med våra kompisar över nyår men det är lite väl långt fram för att planera nu kännde jag.. De ville typ bara vara borta 2 veckor men jag vill vara där längre.. de blev lite osäkra så och sa att vi får se.. tror inte att de vågar men det hade varit roligt om de vill de. Idag så skiner solen härligt och jag sitter inne och plöjer en bok som heter.. Att se och förstå undervisning. Tänkte bara läsa ett kapitel till nu innan jag ska jobba men varje kapitel är typ 50 sidor så man blir lite trött redan innan man börjat läsa. Gjorde precis om min stjärndesign och jag kan bara säg att dem förökar sig.. först 3 sen 5 nu 7... vågar knappt säg till Lars att den blivigt större igen.. Jag har inte sagt till honom att jag bokat tid och när det är, då gör han bara mig nervös men jag vet inte vad han kommer att säg när han kommer hem och dem sitter där. Jag tror att han tycker att det är lite hett faktiskt men han gillar inte att det kommer att vara lite sårigt och svullet och så.. Det blir inte då när han är och åker skidor utan innan... Jag ringer när jag är bläckad och då berättar jag allt.. Min miccro har gått sönder så jag har ett litet projekt att försöka värma potatismos utan att grilla det.. Föresten du ska inte ha födelsedags kalas där typ påsk?? Tänkte kolla med dig först för vi har fått en inbjudan till bygdegårdskalas i köinge..jag är väl inte så sugen och så tänkte jag att du är ju hemma och det verkar roligare.. Puss och kram på dig och fortsätt vara sådär grymm som du är!!!

2008-01-22 @ 14:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback