Dramapedagoger på Smygpremiär!

Måste erkänna att man känner sig lite speciell, när man blir inbjuden till att se ett genrep på Gävle Teater.
Det var vi, dramapedagoger och pressen som var där.
Teater folk i Gävle var där nog med, några stycken...


Föreställningen heter "24 timmar Berlin" och handlar om ett nervpirrande och surrealistiskt dygn i Berlin.
Det var en väldigt speciell pjäs och den var många gånger lite oförklarelig, men efterhand förstod man sammanhangen.

Jag tyckte att föreställningen hade många ljuspunkter då man satt och skrattade högt, tillslut så det gjorde ont i magen. Det är ett gott tecken!
Skådespelarna var många ggr väldigt bra, men ibland kan jag ha lite svårt för det "teatraliska språket" som kan vara trögt, upphakat och påpressat. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara mig...
Ibland är det lite snudd på "Åhh, Romeo, du fagra prins från fjärran land. Vill du följa mig...."
Och så ner på knä och med ett tal som är på gränsen till överdrivet.

Sammanfattningsvis tycker jag att företällningen var väldigt bra!!!
Och så var det glassigt att få gå gratis på sista genrepet innan Sverigepremiären.
Föreställningen ska spelas Sverige runt i vår.
(skulle  kunna skriva hur mkt som helst egentligen...)

24 Timmar Berlin. Foto Anna Huerta.

* * * * * * * * * * * * * * * * *
Här är jätte mycket snö.
Hur fint som helst!
Idag är det dessutom strålande sol!
Blir på så bra humör när det är fint väder!
Men kallt är det ute, hua, vad kallt det är!
Bättre än regn...

Idag ska vi ha vår redovisning om Maria Montessori.
Ska bli väldigt spännande att se hur det går, hehe.
I tisdags när vi skulle träna på vårt framförande mådde inte jag alls bra.
Var illamående och hade jätte ont i magen.
Men det har släppt nu, tack och lov!
Dessvärre har Sofia, stackarn tagit över det istället.
Hoppas hon mår bättre sen, för vi ska (!) till badhuset idag och battla rutchbaneåkning med Mange och Fredrik.
Hehe, det ska bli väldigt spännande! Men bara om Sofia mår bättre då, såklart!

Idag börjar jag kl. 11 med att ha utvärderingssamtal med våra lärare om hur det går med praktiken.
Jo, just, igår hade vi praktik, igen.
Det gick bra denna gången med.
Kändes nästan lättare att ha 6-års gruppen, vilket var oväntat.
Dessutom var tolken sjuk igår, så det var lite kommunikationssvårigeheter, men det löste sig=)

Kommer nog hem till Fbg 4 ggr innan jag slutar här i Maj.
Känns jätte skumt med tanke på att jag bara var hemma en gång innan jul förra terminen.
Men vi har lite lov/kortlov som man kan utnytja!

Nu ska jag göra mig iordning inför skoldagen!
Ha det gott kära vänner!
Ta hand om varandra!

    
  Klicka på bilderna så blir dem större!
Det är vackert med snö...

Kommentarer
Postat av: lasse

hello frau möller! hur ha du det upp i snön. Så du har vart på teater..vaaa trevligt! jag ska på det om några veckor. hur lever livet annars? Här e mest regn haha. kramen

2008-02-01 @ 12:40:09
URL: http://www.metaemotionofgbg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback