Gott Nytt!

Så var det ett nytt år, bättre sent än aldrig!
Nyåret firades i Norge tillsammans med grabbarna grus x6!
Jag var i hemsedal med Martin och hans grabbgäng, vilket var väldigt trevligt, men påfrestande, för öronen!
Det var inte många tysta sekundrar! Dessutom var det otroligt lyhört där vi bodde, så det blev aldrig riktigt tyst!
Vistelsen var lyckad, mycket snö i backarna och inga vurpor....
Ok, ok...jag vurpa en gång när Martin fällde mig i liften, och så vurpa jag en gång, stillastående i backen....
Annars flög jag som ett S ner för backarna!

Jag tror jag börjar bli gammal! Ja, det är sant, 21 år gammal...
Jag ska förklara mig!

Bussresa med Resdax är inte min grej...för trångt, för livligt...
Fylla, bråk och enmassa skrikande16-åringar utanför dörren...nej tack
Kallt, blött, svettigt, svettlukt, stökigt, ölburkar...njee

Nästa gång blir det Thailand!
Det var nog sista gången med bussresa till en skidort!
Jag har blvit en mer "sola, bada, äta gott, dricka gott, ta det lugnt, njuta-människa".
Alltså är Thailand det ultiamata för mig! =)

Dessutom är Norge sviiiindyrt!
Vi var ute på ett väldigt fint ställe på nyårsnatten...inträde, 200 norska kronor!
Helt galet!

På lördag bär det av till Storvik igen, vilket känns delat!
Just nu är det väldigt skönt att vara hemma i Falkenberg, men klart saknar jag livet där med!
Kommer hem om sju veckor igen, det går fort...

Har lita panik över min literatur.
Hade tänkt hinna med att läsa två böcker under lovet...är på andra kapitlet i den första boken, känns sådär!
SKÄRPNING!
Ska läsa hela dagen imorgon var det tänkt, tror jag!
Måste verkligen göra det!
Men att läsa om "Dramapedagogik som demokratisk uppfostran" och "Vetenskapsteori för nybörjare" känns inte så lockande, även om vetenskapsteorin är väldigt intressant!
Jaja, det ordnar sig!

Var och fikade på Ståhlboms med Malin innan, stackarn som ska operera sig, hua!
Håller alla tummar för att det ska gå bra!
Skickar dagens ros till henne, för ovanlighetens skull, och inte till Sara denna gång,
även om det fortfarande är hon som leder toppligan på inlägg!
Hon får ju storhetsvansinne av alla rosor, så snälla, hjälp henne och börja skriv lite inlägg här, så kanske det är just DU som får rosen nästa gång!
Hehe...

Nej nu ska jag sova!
Är lite seg efter en lång men trevlig middag med broder+Marie.
Sen spelade jag och Mamma "från robinson cruse till ronja rövardotter", som på den gamla goda tiden!
Vi brukade spela det när jag var liten. Gjorde en favorit i repris, men måste erkänna att de minnena jag hade av kortspelet var mycket  positivare än vad jag tycker nu!
Men det var trevligt, jag vann, faktiskt! Även om mamma fick "fem fyrfota" med knuffodragen i spetsen...
det svider!

Natti!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback