Jag är så pepp!

Här börjar det hända grejer ska ni veta!
Vill egentligen inte på ett sätt att det ska vara helg nu, för precis exakt nu känns det som att jag äntligen har börjat komma in i studierna igen, efter lovet!

Varför jag är så pepp just nu beror på att jag mår väldigt bra, känner mig i toppform, har varit duktig och hållt mina löften denna vecka (nyårslöften får man väl säga).
Dessutom har jag blvit tilldelad en partner, från klassen, + en skola (vi fick två) som vi ska ut och göra praktik på!
Jag ska vara med Teresa, vilket känns väldigt roligt, för hon är en härlig tjej med en extraordinär klädstil som jag avgudar! Vi ska vara på två skolor i Sandviken och ha vår onsdags praktik.

Det innebär att vi ska ha en 4:a (fjärdeklass) varje onsdags morgon i sju veckor frammåt, och en klass med
6-åriga invandrarbarn varje onsdagseftermiddag sju veckor frammåt! Det känns skit kul=)
Vad som är ett extra plus och en STOR utmaning är att i den 6-åriga gruppen finns det några barn som precis kommit till Sverige, vilket innebär att dem inte kan prata/förstå svenska.
Läraren för klassen sa att dem förhoppninsvis(!) skulle fixa en plusjobbare som kunde hoppa in som tolk, men det var inte helt klart än...
Vilken utmaning alltså!

Vi planerade  och la upp passet för fjärdeklassen inan idag, vilket gick jätte bra och kändes kanon.
Men passet för 6-åringarna tål verkligen att tänkas på.
Vi har bestämt oss för att jobba mycket med kommunikation, vilket är självklart. Kommer nog att använda oss av mycket bilder och kroppen som uttrycksmedel under första passet. Och LEK såklart=)
Fårt se hur detta går!
Jag tror det kommer gå jätte bra, och försöker lugna ner Teresa som har lite mer panik över detta än vad jag har!
Men vi fixar detta, nema problema!

Igår hade vi en föreläsare hos oss som berättade om "dramapedagogik som demokratisk fostran". Vilken kvinna!
Hon visste verkligen vad hon snackade om!
Vädligt intressant föreläsning och lite klarare bild om dramapedagogikens fyra perspektiv!
(Som dramapedagog kan du jobba utifrån fyra olika perpektiv som finns inom dramapedagogiken. Personlighetsutvecklande, Holistiskt, Kristiskt frigörande och Konstpedagogiskt -perspektiv.)

Idag åkte jag och Sofia in till Sandvikens äventyrsbad för att leka av oss lite.
Vi hade det verkligen skit roligt och jobbigt och skönt. Ska förklara mig.
Först åkte vi runt i alla rutchbanor och strömmar och vågor och banor.
Sen motionssimmade vi 500 meter (vi trodde vi hade simmat 1000 meter, men upptäckte när vi gick upp från bassängen att den bara var 25 m.)
Vi avslutade det hela med en lång avslappning i bubbelpoolen.
Duschade och bastade och åt apelsiner. Ja hade tagit med mig det.
Jag kommer ihåg när jag var på Klittebadet hemma i fbg och bastade, och alla mammor hade med sig en påse med fördigskurva apelsinklyftor. Det såg så mysigt ut. Så nu skulle jag inte vara sämre, hehe.

Avslutade dagen med att hamna på förfest med en del av klassen som skulle ge sig ut i Gävle ikväll och partaja.
Men jag och Sofia var för trötta av dagens vattenaktiviteter så vi sjönk ner i soffan, framför TV:n efter att förfestarna hade gett sig iväg. Efter en timmas tittande in i dumburken blev vi trötta. Så nu sitter jag här och ska snart lägga mig. Ska bli så skönt!

Hoppas allt är bra med er där hemma,
och göm inte att informera mig om alla nyheter som jag inte får ta del av här bort i norr!


Natti!
Kramar!
 

image163
En helt vanlig dag i skolan...=)


image164
Vissa fredagar är det live-musik i matsalen med de som går musikinriktning! Skiiiiiiit bra=)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Tack för en kanondag!
Va roligt med bilderna, måste snart sno några av dig igen... är så dålig på att ta me kameran.
Syns imorrn! ;)
Puss

2008-01-11 @ 23:45:23
Postat av: Sara

Tjenare bruttan! Härligt att du känner dig inne i pluget igen.. Jag har tänkt göra en omstart i systemet nu när jag börjar med svensan på måndag. Jag har bestämt mig för att ha en inställning a la hakona Matata.. hoppas att det blir lättare då. Fan va kul med äventyrsbad!!! och helt rätt med apelsinen, alla mammor hade ju verkligrn det med sig. Kollade du på Lets dance premiären?? Jag håller helt klart på Tony Richardson och kanske bonden bara för att han har så skön dialekt. En liten fråga...vad gör ni på bilden??Leker stol eller? ser ju helt klart kaxigt ut, vill jag med kunna. Föresten så har jag bokat tid för stjärnorna nu.. det blev faktiskt 5st tillslut. Jag är rätt nöjd med min design..nu ska jag bara utstå smärtan, sen är det din tur! Har regnat hela förmiddagen men nu har det slutat så jag ska åka och plocka ut den "lilla" hästen en stund. Puss på dig stumpan

2008-01-12 @ 12:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback