Ny dag, nya möjliheter...

Så var det en nya vecka.
Helgen gick alldeles för fort.
Hade helgstudier. Vetenskapsteori (Gävle högskola).
Var inte så peppande att ha skola fredag kväll till halv åtta
och lördag 9-14.
Dessutom var det inte så mkt jag lärde mig som jag ville lära mig!

Lördagskvällen ägnades i ett hus i skogen hemma hos Joel där vi åt pizza, drack drinkar ch spelade spel hela natten. Blev inget livligt bön-krig som förra gången, vilet var skönt, när man vaknade på söndagen.
Alltså, en lugn lördagkväll i gott sällskap!

Söndagen bestod av pizza (igen aj aj aj) på Valentinos och en väldigt trevlig middag hemma hos Jenny i storvik.
Hon bjöd på en jätte god paj! Sen blev det långa samtal sent in på natten och några glas(!) rödvin.
Jag trodde inte att jag var så förtjust i rödvin. Men nu vet jag att det är väldigt gott!=)
Iallafall det jag drack!
Det var väl på tiden att man lärde sig det, hehe.

Idag fick vi en underbar uppgift av Tomas.
Vi ska jobba självständigt med ett grupparbete hela veckan, som handlar om olika pedagogiska inriktningar()
Vi har inga bestämda tider, utan får lägga upp tiden precis hur vi vill.
Ett extra plus var dessutom att vi bara blev tre st i vår grupp, vilket känns otroligt skönt.
Man är lite trött på stora gruppsamtal just nu, speciellt när vi var 30 st som hade vetenskapsteori i helgen.
Jag, Sofia och Ingrid ska jobba med Maria Montessoris pedagogik.
Ska bli väldigt spännande!

Snart ska jag och Sofia gå iväg och träna lite. Behövs efter en sån här helg=)
Idag ska jag lägga mig i tid, för en gångs skull.
Senast halv tio ska jag ha lagt mig.
Måste bli bättre på att ta hand om min sömn.
Blir alldeles för sena kvällar här.
Finns alltid så mkt att göra...

Just nu vill jag ha lov!  (26 dgr kvar...)
Jag känner hur utbildningen tär på mig och att den verkligen tar musten ur mig!
Vi får så mkt utmaningar hela tiden som jag går in i så stenhårt att jag blir helt slut när veckan är över.
Och förra veckan var den aldrig riktigt över, för att vi hade helgstudier, därav är jag ännu segare nu.
Skulle kunna sova i hundra år...
Tänk om man vore Törnrosa...

Nehedu, nu ska jag ta tag i Maria lite innan jag drar iväg.
So long!

image178
Partyprinsessorna på äventyr!
(Lägg märke till att jag är längre. Gissa om jag är nöjd...)
Sofia, jag jävlas bara;p


Kommentarer
Postat av: Sofia

;p
hehe, dessutom ser jag skelögd ut, eftersom ena ögat är rött men inte det andra... wei.
haha... du kommer inte lägga dig halv tio, vi ska ju faktiskt kolla på american idol vid nio. sorry babe. Puss

2008-01-28 @ 19:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback