Shopping, Los Sombreros och Biiiiiiio!

Idag var det den första skoldagen för detta året!
Hade innan lektionens början en liten "bad feeling" om att det kanske inte skulle vara så kul att träffa alla igen,
men OJ vad roligt det var! Alla hade en grym energi och det kändes som att humören var på topp!

Inte så konstigt att alla såg så pigga och glada ut, med tanke på att hälften var helt slutkörda sista veckan innan jullovet! Samma för mig!
Men det var lite segt att komma igång, ändå!

Lycka var att Tomas kunde prata igen, efter veckor i tystnad p.g.a. stämbandskatarr.
Det var skönt att höra hans röst och slippa låtsas att han både var döv, stum och blind.
Kändes nästan så den sista veckan innan lovet, då man inte kunda kommunicera på ett normalt sätt!

Började dagens lektion med en mjukstart som innefattade genomgång av veckan, blind-övningar och förväntnings skulpturbygge! Väldigt spännande dag!
På onsdag, eller om det var torsdag, ska vi ha genomgång av praktikplatserna vi ska vara på nu i vår!
Verkar som att det har ordnat sig med skolor till alla, efter vad Gunilla sa, så jag hoppas det!

Just nu håller jag på och läser tre olika böcker, samtidigt, som ska vara lästa innan nästa vecka!
Den som jag började med, och nästan är klar med om Vetenskapsteori behövdes inte läsas förrän till måndag, medan en annan bok som jag började med i morses, ska vara läst tills på torsdag och en tredje bok, som jag inte ens har, men som jag fick lånat av Sofia nyss, ska vara läst tills på onsdag! Ingen vila här inte!

Ser fram emot veckan då vi ska ha en gästlärare som ska lära ut i Stagefighting och Akrobatik.
Spännande!!!
Konflikthantering på arbetsplatser ska också bli väldigt intressant.
Psykodrama, Dracon, GAH, blir galen! Allt är så intressant att det blir kortslutning i hjärnan.
Vilken inriktning ska man jobba mer med?
Vad är det viktigaste att ta in?
Vill veta allt, allt allt om allt!
Löööööve this!

Nej, nu ska jag läsa några sidor i "Tyst erfarenhet" Om intution och sinnlighet i en teknikpräglad kultur.
Är egentligen lite för trött för det, men måste ha läst 35 sidor tills imorgon, så vad gör man inte!

Kvällen ägnade jag och Sofia i Gävle, där vi shoppade lite, åt mexikanskt och såg Bee-movie!'
Hade tänkt se någon mer seriös film, men det gick ingen vid rätt tid och dag!
Men  den var mysig, ändå=)

Natti Natti!!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej svejs lilla busunge!! Det låter som att du har ett liknande boksenarie som jag har.. ligger is offan och försöker läsa tre böcker samtidigt jag med. Det går väl sådär..blandar ihop dem lite men men..Allt kan ju inte bli rätt. Jag har ju glömt ´berätta för dig hur det går för rock 'n' roll kryddan. Man kan säg att den har tagit över i kryddskåpet, nu mera så har allt vi äter en liten tuch av rock 'n' roll, Vi har gjort klyftpotatis, egna köttbullar, såser, chipsdipp, egna hamburgare, kotletter, diverse köttbitar och grytor. Allt i rock 'n' roll tema. Den är underbar!!! kan vara läge att beställa hem en till sommaren/grillsäsongen. Nä nu får jag återgå till mina böcker, vet inte riktigt vilken jag ska ta men det blir nog den tjockaste.. Massa kramar på dig!! Puss

2008-01-08 @ 11:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback