Fix you!

Laddade nyss ner ett colplay album. Sjuuuukt skööööna låtar!
Har tänt enmassa ljus omkring mig och krypit upp i fåtöljen för att skriva dagens blogginlägg.

Dagen började med handledning av praiktiken.
Känns alltid skönt att få lufta vad som har hännt och få tips om hur man ska hantera olika situationer.
Hade praktik igår. Fyrorna var odrägliga men med 6-års gruppen blev det en magisk resa.
Gjorde ett holistiskt spel vilket är detsamma som ett sagodrama.
Ja alltså man spelar upp en saga och låter barnen vara med.
Bla.a. åkte vi rymdfarkost under bordet, klättrade i berg, viskade en önskan till önskestenen, träffade på en gammal vis dam, gick genom illaluktande träsk, rodde i en båt över ett stort hav, hoppade på stenar, åt piller så vi flög m.m.
Jag och Teresa använde all vår fantasi=) Hade det jättekul, och barnen med, som tur var!
Vi var såklart utlklädda och i slutet av passet låg barnen och sov. Vi bad dem hålla för ögonen och räkna ner från 10 till noll. Då passsade vi på att springa ut, klä av oss utklädningskläderna och springa in i rummet igen.
Så låtsades vi som att vi inte förstod varför dem låg på golvet och sov...så kan man väl inte göra när man ska ha drama? Hehe, sen fick dem berätta vad dem hade vart med om. Vissa förstod att vi var vi, men vissa var väldigt inne i historien, vilket var riktigt kul!

Hämtade ut resebiljetterna igår med! Ihhhh, ännu en sak avklarad inför resan!
På kvällen var det byalagsjympa!

Idag har vi haft forumspel. Vi hade vårt uppspel och det gick bättre än väntat. Men jag är defenitivt inte nöjd.
Hade verkligen svårt att jobba i den gruppen jag hamnade i. Jag blir väldigt uppgiftsorienterad och vill att det ska kännas trovärdigt när man "spelar". Är kanske lite sjukligt skådespelartränad, men jag tycker det är viktigt.
Speciellt i ett forumspel där publiken ska bli engagerad.
Hur ska man bli det om det man ser inte känns trovärdigt?

Ikväll har det vart öppen scen på skolan. Riktigt mysigt med fika och tända ljus överallt.
De flesta uppträdde med vad dem hade att erbjuda. Jag var uppe och improviserade i en teatersport övning och så sjöng jag och daniel "om du lämnar mig nu" av miss li och winnerbäck. Vi gjorde den med 100% känsla.
Hehe, ja vi spelade över lite, men det var meningen. Vi hade kul, och publiken garvade, så va fan!

Hade tänkt städa idag och fixa med lite ditt och datt, men har inte lagt någon tid i det, utan får utföra det i stress imorgon. Magnus, Padde, Robin och Ida kommer och hälsar på och blir här hela helgen! Ska bli galet lajbans=)
Ska dra med dem till kareoke med glänn imorgon. Hehe, det ska bli väldigt spännande!

Nej, nu ska jag läsa lite Boal....Puss

image189
Såhär kärleksfulla blir man när man får åka till Australien ihop=)
Jiiiiha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback