Hälvete, vad har hännt?

I fredags var vi ute och slarvade jag, Sofia och Frida.
Vi skulle ta bussen in vid halv elva, men hann inte med den, så vid fem i halv tolv lunkade vi iväg.
Då ser vi bussen komma körande förbi oss i väldigt hög hastighet. Fem minuter för tidigt!
NEEEEEEEEEEEJ! Vad skulle vi göra nu då?
Det slutade med att vi tog en taxi in til Sandviken. Ja, det är några mil...
Men vi hade en schysst chaufför som vi snabbt blev poolare med, så vi fick prutat ner priset och han stannade taxametern långt innan vi var framme. Go gubbe det=)
Dessutom tyckte han att vi fick dricka våra cider i taxin, bara vi inte spillde.
När vi väl kom fram hade vi inte hunnit dricka upp, men han hade ingen körning just precis då så vi fick sitta kvar i taxin i några minuter och tjöta och dricka upp, hehe.

När vi väl kom ut ur taxin stod det två vakter längre bort. Jag tyckte jag kände igen en av dem....
När vi kom fram såg jag att det var tolken på en av skolorna där jag gör min praktik, hahaa.
Brukar snacka med honom en hel del när jag är där på skolan. Han är lite mer social än de andra lärarna.

Väl inne på kharma var det döden. Inte en människa (kändes det som, vi hade förväntat oss jätte mycket folk).
Men vi hade kul ändå. Fick buggat lite, träffat enmassa roliga sandviken bor och svängt våra lurviga.
Kvällen avslutades hemma i ängen med bastubad! =)
(vårt hus heter ängen)

Under kvällen kände jag att jag hade lite ont i min högerfot, men tänkte inte så mycket på det.
Igår när jag vaknade och satte ner foten på golvet skrek jag nästan till.
Vad har jag gjort?
Jag kunde inte stödja på foten.
Så hela dagen igår fick jag gå runt och halta. Får onte så fort jag lägger vikten på den foten.
Jag tror dock det har blivit lite bättre idag. Känns så nu iallafall!
Får hålla tummarna.

Idag är det sol ute och helt vindstilla. Perfekt "ut och springa" väder.
Men det går ju inte när foten inte vill... F_N.

Annars har helgen gått i det vetenskapliga tecknet. Har en uppgift som ska vara klar vid påsk och jag vill inte ha med den hem över lovet. Började med den igår och tror att jag har börjat förstå hur jag ska göra.
Har fått lite luddig information om upplägget.
Men nu är det dags! Hela denna soliga dag ska jag använda till att sitta framför datorn och skriva metodjämförelser.
Men vad gör man när vetenskapsteori har blivit obligatoriskt på alla högskoleutbildningar?

Tack och hej leverpastej!


Tänkvärt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback