Psykodrama på schemat!

Idag har vi pysslat med psykodrama hela dagen.
En innehållsrik dag med en riktigt bra pedagog, Marie Matsson, all cred till dig!

Dagen började för många i nervös nyfikenhet och slutade i tårar.
Det är känsliga ämnen som tas upp, och det är mycket man ska jobba sig igenom.
Alla relationer man har till andra, vad för påverkan andra människor har på en...
Mycket psykologi, vilket jag tycker är oerhört viktigt och intressant!

Vi hade en helklass lektion från 9-12.30. Sen hade vi delad klass.
Jag var med i gruppen som hade kvällslektion 17.15-20.00. Skönt att ha lektioner på kvällarna ibland faktiskt!
Så jag hade en håltimma från 12.30-17.15. Passade på att ändra lite i vetenskapsarbetet. Sen satte jag in och sorterade alla papper. Har till och med gjort ett vetenskapshäfte och ett praktikhäfte. Är så stolt! =)
Sen begav jag mig ut i solskenet för en springrunda. Tänkte ta min gamla vanliga runda, men när jag var halvvägs kände jag att jag hade mer att ge så jag sprang en bit extra. När jag väl skulle vända hemmåt gick solen i moln, det började blåsa och SNÖA. Megastora flingor täckte min svarta luvtröja och jag blev kall, speciellt om händerna.
Det var nollgradigt redan från början, men solen värmde gott, då.
Sprang så fort jag bara kunde för att komma fram till viadukten där jag kunde ta skydd mot all snö. Väl framme hade det börjat avta och precis när jag var under bron slutade det snöa, så det var bara att fullfölja springturen.
Med andan i halsen kom jag tillslut hem efter över 4 km springande, vit som en snögubbe. Hade slått personligt rekord på dryga 20 minuter.

Ikväll har jag gjort pannkakor med Frida och pluggat vetenskapsteori med Sofia i köket. Blev precis klara...
Klara och klara, men klara för dagen! Känns skit bra just nu med vetenskapsuppgiften för jag har kommit en bra bit på vägen! Har bara en liten grej till jag ska skriva om.
Hinner nog klart imorgon!

Time for bed!

      Ingen bra kombo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback