Superduper Toalettigt!

Idag var det sista dagen med gänget!
Kommer att sakna alla så galet mycket (hm, jo, ja nästan alla...)
Kändes väldigt olustigt att bara gå därifrån och veta att man inte får jobba mer med dem.
Dem behöver verkligen dramat!
Blir också väldigt orolig när jag tänker på hur vissa ska klara sig i framtiden...
Känns hopplöst när jag tänker på ett par st.

Om ni undrar över min övertext "toalettigt" så betyder det Jätteroligt!
Det var så här:
En gång när vi hade 6-års gruppen så var det en kille som hela tiden sa toalettigt när vi frågade honom hur dagen hade varit. Han fortsatte med det även de andra gångerna. När vi frågade honom vad han menade fnissade han bara och sa "inget". Alla barnen tyckte detta uttryck var så otroligt roligt och började härma honom med att också säga det under rundorna. Vi frågade och frågade, men ingen ville avslöja ordet för oss. Så vi frågade om det betydde att något var roligt. Jaa, haha kanske sa dem då. Så jag och Teresa bestämde oss för att ta upp det och hacka sönder det. (Det brukar vara bra att göra när barnen hakat upp sig på något uttryck som dem bara fjantar med). Efter att vi bestämde oss för det så har vi alltid sagt i avslutningsrundan att vi har haft det superduper toalettigt med de bredaste leendena vi bara kan. Barnen blev först paffa, för dem tror nog att vi tror att toalettigt är nåt bra. Fast för dem betyder det typ "kiss och bajs"...ja dem är 6 år.
Idag skulla alla barn måla varsin teckning som utvärdering om hur dramat har varit.
Vi fick in en hel drös färgglada målningar, och på ett par st stod det "toalettigt".
Det roligaste var att det var från två tjejer som verkligen älskar dramalektionerna.
Så dem har hängt med på vår använding av ordet, hihi!

Nu ska jag snart iväg på byalagsgyma!
So long!



Wow! Ingen billig stol, men den skiter jag i...
(ett skämt...)

Kommentarer
Postat av: Sara Weiland

Najs Toastol!!Skulle man villa ha just nu kanske.. Är fortfarande sjuk. Var hos morsan på sjukhuset idag och fick lite pller. Ska dit imorgon med och lämna lite prover.. Dem säger att jag inte får baka pizza i helgen så det var bara att ringa till jobbet och släppa bomben, strängt när där redan är en som är sjuk.. Vi har haft en liten tragedi i lammfamiljen, lilla Anki klarade sig inte. Hon var för liten och för klen helt enkelt. Men det var det bästa för henne. Nu har hon det gött på de gröna ängarna!! Lagom nu när jag mest ligger hemma och inte orkar göra någonting så funkar inte TVn...den säger bara att det är störningsfel i sändningarna.. Fan att man bor på landet....om man nu kan skylla på det. Hat tänkt att jag måste läsa lite..har grammatiktenta om en vecka men huvudet orkar liksom inte med när man inte har någon energi i kroppen..så läsa går ju inte..tvn paj.. Vad att göra??? En bra sak är ju att jag kan kolla på melodifestivalen på lördag..(om jag nu får igång sändningarna igen) Annars så är det rätt så lugnt här hemma, ser ut som ett bomnedslag för jag har ingen ork till att städa..men lite skit har väl ingen dött av eller?? Pannkakor lätt riktigt gott, ska nog fjäska med Lars så kan vi äta det ikväll. JAg har fått stränga order att bara äta sånt som är snällt mot magen..(o avslagen cola) Det är väl pannkakor..vitt mjöl, ägg o mjölk. Och så sylt på det så man blir lite pigg PERFEKT!! Ska nästan göra smeten med en gång. Puss och Kram

2008-03-13 @ 16:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback