African Theatre!

Fiiiiifasen vilken bra dag!
Afrikanerna är bara för bra för att vara sanna. En är stor, rund om magen och har en guldig liten mössa på huvudet. Han sitter mest jämte och småsover, hehe. Den andre är liten (kortare än mig), sprallig och grym på att dansa! Jag gick till lektionen införd jeans och t-shirt. Hade ingen aning vad som väntade...det visade sig att vi skulle lära oss enmassa kombinationer inom afrikansk dans. Iförd jeans gjorde jag så gott jag kunde och sprang direkt hem på rasten för att byta till dansbyxor. Sen var jag fit for fight. Har svettats, dansat, sjungt och fått helt otroligt mycker enrgi av dessa härliga afrikaner. Vilka lirare!!! Dem kan knappt inte mycket engelska och dessutom är deras engelska väldigt kryddad med svahili. Låter jättevackert! =) I lslutet av dagen hade vi lärt oss en koreografi som vi ska visa upp imorgon. För vilka har vi ingen aning om men dem började ställa upp oss hur vi skulle stå på scen m.m. Hahah. Imorgonm ska vi ha pass från 9.00-16.00 med dem och det är nästan bara fysikst. Berhövde verkligen röra på mig så jag känner mig taggad till max!

Jag hade personligt samtal med mina huvudlärare Gunilla och Thomas innan. Vi satt och pratade i en halvtimma om mig. Dem sa vad dem tyckte om mig/mitt ledarskap och vad jag tillför gruppen m.m. Det var jättespännande att höra, och glädjande, för såhär mycket beröm har jag inte fått på väldigt länge! =)
Ja, somsagt känner Frida sig just nu på topp och hoppas på en lika bra fortsättning...
Om fyra dagar är det slut här...skit...men det känns faktiskt bra med!

Nu ska jag och Helena fixa dagböcker vi måste ha skrivit innan lovet! Det är så att varje vecka har två st i klassen hand om dagboken vilket innebär att dem skriver upp vad vi gör på lektionerna, övningar m.m. Sen får alla i klassen varsitt ex. av dagboken. Superbra att ha sen som en liten bibel! =)

Återkommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback