Det kryper i kroppen...

Uhuuu, vad äckligt! Har precis haft storstädning med de andra nere i köket. Vi avslutade med att dammsuga bakom ugnen. Det var det vidrigaste jag sett...fy med skit, damm, smulor, matrester, u name it! Ibland kan det vara skönt att vara ovetandes om vad som döljer sig bakom saker. Jag som dessutom är överpedantisk vad det gäller kök mår inte bättre av detta. Jag kommer från och med nu alltid städa bakom ugnen regelbundet! Jag hatar smulor i kök, eller ingrodda matrester/såser som nån inte orkat torka bort. Speciellt runt spisplattorna. När det gäller kök så ska det vara rent och snyggt och inte en smula eller ett tecken på att det vart annan mat där. Men det var skönt att få gjort detta.

Fick dessutom gjort lax/pasta sallad till ett helt kompani. Hade 7 st laxfiléer över som vi var tvugna att bli av med, jag och Sofia. Som tur är ska vi ha utflykt imorgon så det passar ganska bra=) Eller hajk var det kanske ja...sen kan det va bra att ha som matsäck på vägen hem på fredag eftermiddag/kväll. Ska bli skönt att komma hem. Ja, spciellt nu när rummet är helt utrensat och kalt. Har lagt ner allt idag....verkligen allt. Fick tag på några banankartonger på coop på vägen hem från Thomas. Kanon!

Det var förretsen skittrevligt hos Thomas. Blev först bjudna på middag som var riktig god och sen fick jag DJ:a över hans jukebox som var urläcker! Hans pensionsförsäkring sa han hehe. Efter det så var det några från klassen som hade klätt ut sig och spelade inspektörer från RAD (riksorganisationen för auktoriserade dramapedgoger) som skulle kolla om Thomas och Gunilla fortfarande passade för deras jobb. Ställde enmassa svåra frågor och grillade dem riktigt mycket. Sen blev de ceremoni. Alla i klassen stod i en ring och sjöng vokaltoner i olika stämmor medan vi klädde träden med varsitt foto av oss som var i fickformat och inplastat. Dem blev jätteglada och överraskade. Sen gick vi rundvandring i Thomas fyravåningshus och fick höra allt om deras tioårsrenoveringsplaner, hehe han är för go han!

Kom hem vid halv sex och sen har jag bara städat hela kvällen. Nu ska jag pula lite här innan jag går och lägger mig. Blir lite svårt att somna tror jag för alla håller på och städar och drar möbler, och här är väldigt lyhört. Men så är det. Imorgon blir det heldag i skolan sen efter händer nåt som jag inte kan avslöja här ifall någon utomsocknes skulle läsa bloggen. Berättar mer imorgon!
So long!

image280 

           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback