Flyttutstädning!

Janujäklar har jag satt igång med världens städning. Hade bara tänkt röja lite grann innan middagen men det slutade med att nästan allt var undanpackat. Jag är väldigt speedad och uppgiftsorienterad just nu så det är bara att köra på. Satte igång igen direkt efter maten och nu är jag nästan klar. Iallafall med det jag kan vara klar med! Känns kanonskönt! =) Har Abalone Dots på högsta volym och sjunger med. Tycker  faktiskt jag klarar av de allra högsta tonerna nu också. Men det kan klart vara inbillning och en gnutta dålig självinsikt. Men så länge det bara är jag själv som hör så gör det mig inget! ;p

Dagen har tillbringats med afrikanerna! Har gjort klart dansen och tränat på den, ett antal ggr...det ska vara perfekt säger dem. Sen gjorde vi "story telling" på afrikanskt vis. Det verkade först en aning skumt och alla var en gnutta trötta och oengagerade, men sen var det riktigt kul! Skulle visst visa upp detta på avslutningen på fredag. Hmm, vi får nog se hur det blir med det. Ska nämligen ha brakfest på torsdag....jiiiiiihaaaa! 

Imorgon ska vi hem till en av våra lärare, Thomas och se hur han bor. Vi ska bli bjudna på middag och ha det mysigt ihop med klassen! Var på granngården innan och köpte varsitt träd till dem. Tyckte det var tråkigt med blommor. Träden fick precis plats i bilen. Ska klistra på små foton som vi har tagit på var och en i klassen. Jättefint...och lite galet, precis som det ska va´! =)

Efter skolan idag så hade vi husmöte där husmor Kerstin gick igenom städning inför flytten. Inget litet jobb precis. Fy, när ska man hinna med detta? Har fullt upp nu fram till fredag eftermiddag!
Sen gick jag, Sofia och Martina hem till afrikanerna och handla lite afrikanska grejer...hehe det lät lite konstigt det där. Dem hade med sig tyger, armband, halsband, visselpipor m.m. från bagamoyo. Jättefina saker och dessutom helt galet billigt så jag fick med mig en hel del hem! =) 

Nu ska jag fortsätta röja lite. 
Snart klar!
Ciao!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback