Lunchbjudning!

Nu ska jag snart dra iväg till Gävle där en av mina lärare bor, Thomas! Hela klassen är bjudna på lunch dit idag! Ska bli riktigt kul att se hur han har det! Han pratar alltid om sitt hus och hans projekt. Hans största intresse är att renovera och inreda gamla hus. Sen  när han är klar så säljer han det och flyttar till nästa renoveringsobjekt. Kul snubbe detdär. Vi vet också att han älskar vinylskivor och har en jukebox hemma. Han blev nämligen väldigt storögd när vi kom till skolan och skulle sälja våra vinyskålar! Förstöra skivor på det sättet!!! Hehe...
Nu är problemet bara att hitta dit också! Som tur är har jag med mig Sofia, Sara och Jenny som får agera mina Tina Turners (inte sångaren...). Jag har ju inte världens bästa lokalsinne.

Nu är det sluttampen på detta första året i skolan och vi håller mest på med utvärderingar och praktiska saker. Känns vemodigt men samtidigt skönt att få lägga lite bakom sig med! Rummet är nästan helt nedplockat nu och står i kassar ute i hallen. Det ser väldigt kalt ut här nu...vitt vitt vitt...men så är det ju landstinget som äger lokalerna.

Time for running!

image279
Vad har ni gjort?!?
Förstöra skivor på det sättet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback