Om en vecka...

Hej alla glada!
Här kommer jag med lite updates från helgen!

I fredags drog jag och Sofia till Sthlm för att hälsa på Karro min vän!
Hon slutade inte förrän  kl.19.30 och vi kom fram redan 16.30 så vi drog runt på stan och kolla läget. Satte oss på ett mysigt café och käkade äppelpaj. Passade på att köpa en häftig jeansklänning och leggins. Vi åkte till söder där Karros syrras lägenhet finns och där vi höll till hela helgen. Käkade thaimat på thailändskt vis sittandes på kuddar på golvet och jag fick tränat på thailändskan...och fick beröm, av en thailändare haha! Efter restaurangbesöket drog vi hem och tjötade tills klockan blev mycket och det var dags för sängen.

I lördags gick vi upp vid nio och sprang ner till bageriet en trappa ner där vi köpte färska frallor! Lyxigt! Sen gjorde vi oss fit for fight för en shoppingrunda på stan. Vi kom hem igen kl.17.00 energilösa med händerna fulla av kassar. Jag fick köpt ett par rosa jeans(!) jag vet...vågat med dem är kanoncoola! Köpte ett par jeansshorts med hög midja...riktiga modebrallor, en tunn svart mc jacka i glansigt material, en svart transparant topp (som man ska ha linne under) och lite accesoarer. Handlade inte så mycket faktiskt, men det blev lite dyrare saker istället. Ska shoppa en hel del i brisbane har jag tänkt.
När vi kom hem från stan tog vi oss en tupplur innan det var dags att fixa iordning oss. Åt räkor, ost, kex och baguetter och drack en bib rödvin. Chill out är det bästa!

Drog på förfest till nåt ställe som jag inte minns namnet på. Mötte upp Karros kompisar där. Sen drog vi vidare till ett dansställe där vi svängde våra lurviga. Drack supergoda drinkar hela kvällen/natten och lyckades tillochmed få en gratis från baren. Sthlm:are kanske inte är så dumma trots allt...;p
Vi drog med ett gäng hem på efterfest och det blev en sen natt...eller en tidig morgon. Sov till halv ett och sen har vi bara chillat hela dagen. Gick en långpromenad på söder och passade på att passera streetmarknaden i hornstull. Dessvärre var där inte mycket att ha. Sen gick vi hem och köpte pizza och drack cola! Åkte in till centralen halv sex och växlade till australienska dollar, så nu är det också klirrat!  Sen åkte vi hem. Kom hem vid elva.

Nu är jag trött och ska sova. Har packat upp allt från helgen vilket är skönt att ha fått gjort!
Har haft en kanonhelg med underbara vänner och annat trevligt folk!
Time for bed!

ps. en vecka kvar...ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback