Snart minusgrader?

Vad i hel_a friden är det som pågår? Det är 1 grad ute! I förrgårr låg jag ute i trädgården iklädd endast bikini och blev brunbränd av solens strålar. Nu sitter jag inne på mitt rum och måste sätta igång elementen igen för att fönstrerna inte är riktigt täta.
Jag vill inte tro det är sant!
Må det bli bra väder snart igen. Ok ok jag kan ge det en vecka men om det inte blir bättring till måndag nästa vecka, då...då...gör jag nåt drastiskt. (Ta det med en nypa salt...Frida är bara lite upprörd).
Jo men det är faktiskt så att vädret påverkar mig väldigt mycket! Jag hatar regn, blåst, moln, kyla...fy!
Får jag inget bra jobb här i Sverige som dramapedagog så drar jag till Thailand och gör nåt där. Så, deal!
Ibland måste man få spy lite galla!

Saras kalas var kanon! Vi blev hur många som helst för alla dagens ansökningselever var här också. Vi hade kalaset i vårt hus, nere i allrummet, och alla fick faktiskt plats, trots att vi var säkert 30 pers.
Det bjöds på tårta, kaka, korv m bröd, så mätt blev man! Däremot inte det nyttigaste. Men det går ju inte alltid.
Ska äta min gröt imorgon morne...ahh vad jag längtar! Ska pallra mig upp halv åtta trots att jag inte behöver gå upp förrän halv tolv. Redig är jag också se´ni!

Förresten såg jag på statistiken att min blogg börjar bli lite småpoppis. Det blir fler och fler som läser den vilket är superbt! Ni får gärna ge er till känna med en kommentar, om ni vill, men det behövs absolut inte. Kul att veta att det jag skriver faktiskt kan vara ganska roande! ;) eller oroande...

Det där med Tanzania resan gör mig faktiskt inte så mycket! Klart det hade vart skitkul att få åka till Afrika en sväng, men det får bli en annan gång istället! Det var jättemånga i klassen som fick stipendie. USA, Australien, Palestina, Tanzania m.m. Jag ska vara nöjd med de 30´000 kr jag fick. Och om två veckor sitter jag och Sofia på flyget. 27 timmars resa, mmmm!
Hade jag fått stipendie till Tanzania också så tror jag inte att jag skulle kunna få till nästa år, och den chansen vill jag inte gå misste om. Har planer på Malaysia då och fortsätta med DRACON-projektet, det vi ska jobba med i Australien!

Nu ska jag sova riktigt gott!
Önskar er detsamma!
Natti!


Brisbane, here I come!

Kommentarer
Postat av: Sofia

hrm...rättning:
Here WE come!!!
hihi... så otroligt gumman!! snart är vi där!!!
pisk pisk

2008-05-13 @ 14:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback