Händelserik helg!

God Morgon!
Klockan är inte ens nio men jag har redan stigit upp ur sängen, trots att jag eg. kunnat ligga kvar hur länge jag velat idag. Men jag har börjat bli lite av en morgonmänniska. Kan inte sova mer än mina åtta timmar. Är som en klocka. Vaknade halv åtta men försökte ignorera det och låtsassova en stund till, men det är inte lätt att lura sig själv. Så jag gick upp och kollade lite grejer inför morgondagen. Ska nämligen till göteborg då och ha en intervju med en tjej på Friends som ska andvändas i min uppsats. =)

Denna helg är jag ledig, vilket jag inte har varit på fyra veckor. Känns hur skönt som helst. Fast nästa helg jobbar jag, den sista för mig under detta år. Underbart! Jag gillar mitt feriejobb men känner att det blivit lite för mycket i höst med både praktik, uppsats och jobb.

I fredags var jag hemma hos Sara och lasse hela dagen. Vi hade det jättemysigt och var ute på  gården där vi kelade med de nyfödda kalvarna och så fick jag lärt mig att mjölka med, skithäftigt haha! Sen hade vi myskväll med taccos, godis och idol! Sov över där och begav mig hem på lördag förmiddag. Skulle nämligen iväg till busfabriken med F, hans familj+Evelyn. Hade det kanonskoj och busade hela tiden hehe. Vi hoppade studsmattor, klättrade i vulkaner, åkte rutchkanor, sköt bollar på varandra och sprang omkring i olika labyrinter. Efter tre timmar var alla nöjda, belåtna och otroligt trötta. Kom hem och la oss en timma, sen var det dags att göra sig iordning. Var på stadsteatern i stan och såg teaterföreställningen "fem gånger gud". Otroligt bra! Fick hänga med mina gymnasieelever vilket var kul. Inte ofta man träffar dem längre. Var också längesedan jag var på teater så det var jäkligt roligt!
Kvällen tillbringades med F och räkfrossa framför tv:n. Gick och la oss tidigt då båda var tröttare än tröttast.

Idag blir det julmys hade vi tänkt. Ska låta  F sova en timma till, men sen har vi en del att stå i. Bla.a. ska vi till Fynda och köpa ett par adventsljusstakar och nån julgardin till köket. Sen blir det julskyltningen i stan. Ska kika på lite julklappar hade jag tänkt, men de flesta blir förhoppningsvis köpta imorgon i gbg. Ska möta upp min vän Marta som bor där, efter mitt möte och så ska vi ta en sväng på stan! =)

Nu vet jag inte vad jag ska göra, magen börjar kurra lite.
Ha en fin första advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback