Höstsnuva!

Nu är jag tillbaka igen. Har haft några ganska intensiva dagar...eller ja, jag har iallafall inte haft någon tid för att blogga. Får väl erkänna att det inte är min först och största prioritering. Finns så mycket annat vettigare(!) att lägga tiden på. Men ibland är det skönt att ha bloggen. Ibland måste man få skriva av sig lite. Det är iallafall mitt sätt att lägga saker på sin plats i hjärnbanken...att få sortera lite och lägga saker på hyllan.

Jag kör på med min praktik på lågstadieskolorna i kommunen. Det är roligare för varje vecka som går, för man kommer mer in i det och man börjar få en bättre relation till barnen. Denna vecka har jag haft mina första egna lektioner vilket har gått över förväntan bra. Man kan aldrig vara nog förberedd när man jobbar med barn. Iofs. valde jag att testa på de "lättaste" grupperna, men nästa vecka så släpper jag nog mer på det. I vilket fall är praktiken otroligt rolig och jag och min handledare har det kanonskoj vilket inkluderar många, långa diskusioner om ditt och datt. Vi pratar otroligt mycket och maler i allt. Det är inte ofta jag träffar människor som jag kan mala och diskutera med i timmar.
Barnen är fantastiska (ja, de flesta iallfall, hehe) och jag älskar deras geniala komentarer de ideligen kläcker. Ibland skrattar jag utan stopp, och för att inte visa det så måste jag tänka på nåt annat medan magne hoppar av skrattattacker. Puh, det kan man kalla magträning, hehe.

Annars rullar mitt liv på.
Jag har börjat vänja mig vid regnet, vilket är min största ovän.
Solbrännan har lagt sig och sakta börjat försvinna...(ska sola imorgon och se till att den stannar ett tag till.)
Praktiken tar upp den mesta tiden av min vardag.
Jag jobbar på gekås varannan helg.
Jag är mestadels av min lediag tid hemma hos F och tillbringar kvällarna med guitarrspelning, matlagning och deg framför tv:n.
Jag har åkt på höstsnuva...jag bara väntade på den. Så mycket barn, bakterier och snor man träffar på nu måste ju bara ge utslag...och det gjorde det!
Jag har druckit min första mugg glögg för denna säsong.
Jag ska ta tag i träningen igen, efter ett vad med F om att han ska sluta snusa...vad gör man inte för att slippa den illaluktande jorden han stoppar i sin mun!?!

Imorgon är jag bjuden på kalas hem till Sara. Hon fyller år idag, världens finaste Sara! Så jag ska dit och träffa släkten hennes, äta gott och umgås! =)
På lördag ska Eva och Jonas ha inflyttningsfest vilket också ska bli riktigt kul. Har sett fram emot det länge nu! =)

Nu ska jag snart krypa ner..är väldigt trött!
Snoriga Bamsekramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback