Inget ont som inte för nåt gott med sig...?

Jag tror nästan att det ligger en sanning bakom detdär ordspråket.
Eller så är det så att när det händer nåt hemskt så tror man aldrig att nåt kan bli bra. Så därför blir man kanske mer glad för små saker.
Fast nu är det så att denna sak inte är speciellt liten...
Min mamma har fått jobb! Jag är så lycklig så jag spricker.
För ett år sedan blev hon uppsagd från sitt jobb där hon arbetat i över 30 år p.g.a. att dem "inte behövde henne längre". Skitsnack om ni frågar mig. Falkenbergs tryckeri är ett jävla hyckleriföretag ska ni veta. Där säger dem upp personal som dem vill bli av med utan att eg. ha någon anledning till varför. Och så är hon ju kvinna med... Det är viktigt att benämna. För alla de som blivit uppsagda hippsomhapp är konstigt nog av det kvinliga könet... Visst är det skumt?
Nog om det. Vill inte ödsla mer energi på att vara arg på det där skitstället.
I vilket fall som helst är jag sååå lycklig över att hon fick jobbet på västra bageriet. Hon behöver verkligen få komma ut och jobba igen. Ingen mår bra av att vara hemma hela dagarna och klättra på väggarna.

Ikväll blir det lugnt och skönt med en stor påse godis och idol har jag tänkt. Ibland blir det ju inte som man tänkt sig, men jag hoppas verkligen att det blir så, för jag måste ta det lugnt ikväll. Ska jobba hela helgen. Har inte en ledig sekund över förrän måndag morgon. Ibland blir det så. Imorgonkväll ska vi på 25-års fest då min svägerska fyller år. På söndag efter jobbet ska jag med Fredrik och hans familj/släkt till kyrkan där dem ska tala om att Lasse har gått bort. Jag missar dessvärre begravningen vilket inte känns bra överhuvudtaget, så därför känns det extra viktigt att få vara med på söndag.

Idag har jag varit på skogstorpsskolan tillsammans med en konstpedagog. Jag fick vara med och se hur man kan jobba med konst/bild på ett pedagogiskt sätt i skolan. Skitspännande! =)
Börjar få lite ångest för min uppsats...

Tack å hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback